توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 21940
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۳
ایتالیا غایب بزرگ سید یک
سرگروه‌های جام جهانی مشخص شدند
سبقت سوئیس و کلمبیا از بزرگان
براساس آخرین رده بندی فیفا تیم ملی فوتبال ایتالیا، پرافتخارترین تیم جام‌های جهانی بعد از برزیل جایگاهی در سید یک قرعه کشی مرحله گروهی این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۴ نخواهد داشت.
سرگروه‌های جام جهانی مشخص شدند
در جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال دنیا که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در ماه اکتبر اعلام کرد تیم ملی اسپانیا در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا همچنان در مکان نخست است و تغییری در جایگاهش به وجود نیامد این در حالی است که جایگاه دیگر تیم‌ها دستخوش تغییراتی شده است. در این بین تیم‌های سوئیس و انگلیس موفق شدند هر کدام با ۷ پله صعود خود را به جمع ۱۰ تیم برتر دنیا برسانند. سوئیس و انگلیس با توجه به عملکرد مثبت اخیرشان به ترتیب به جایگاه‌های هفتم و دهم رده‌بندی جدید صعود کردند.

صعود تیم‌های سوئیس و انگلیس در حالی صورت گرفته که تیم ملی فوتبال ایتالیا به دلیل تساوی که مقابل ارمنستان در رقابت‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ به دست آورد با ۴ پله سقوط در مکان هشتم رده بندی فیفا ایستاده است.

قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل قرار است در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۳ (۱۵ آذر ۱۳۹۲) برگزار شود و همانطور که قبلاً اعلام شده بود رده‌بندی ماه اکتبر فیفا ملاک سیدبندی قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی خواهد بود.

بر این اساس تیم‌های برزیل، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، بلژیک و سوئیس قطعاً در سید یک قرار خواهند گرفت و سرگروه‌های جام جهانی هستند و اگر اروگوئه موفق شود در پلی‌آف بین‌المللی اردن را از پیش‌رو بردارد به جمع این تیم‌ها خواهد پیوست. اگر هم اردن موفق به شکست دادن اروگوئه شود تفاوت امتیاز ناچیزی که بین هلند (۱۱۳۵.۹۵ امتیاز) و ایتالیا (۱۱۳۵.۶۱ امتیاز) وجود دارد باعث می‌شود هلند جای اروگوئه در سید یک را بگیرد.

بازی‌های مرحله پلی‌آف اروپا هم قرار است در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۱۳ (۲۹ مهر ۱۳۹۲) در مقر فیفا واقع در زوریخ سوئیس قرعه‌کشی شود. در سید یک این قرعه‌کشی تیم‌های پرتغال، یونان، کرواسی و اوکراین خواهند بود که در رده‌بندی جدید فیفا جایگاه بهتری نسبت به تیم‌های فرانسه، سوئد، رومانی و ایسلند که در سید ۲ هستند، دارند.

اسامی ۲۰ تیمی که تاکنون به غیر از برزیل میزبان، واجدالشرایط حضور در مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۴ شده‌اند نیز به این شرح هستند: آرژانتین، استرالیا، بلژیک، بوسنی‌وهرزگوین، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، انگلیس، آلمان، هندوراس، ایران، ایتالیا، ژاپن، کره‌جنوبی، هلند، روسیه، اسپانیا، سوئیس و آمریکا.
Share/Save/Bookmark