توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52270
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱
انتقادات جدید پرویز سروری از اعضای شورای شهر تهران:
آقایان و بانوان شورای شهر بگویند، تا الان چه کرده اند؟/ آسفالت کردن یک خیابان را کارنامه کاری خود می‌دانند
کار به‌جایی رسیده که وقتی یک خیابات را آسفالت می‌کنند آن را کارنامه کاری خود می‌دانند و این درحالی است که در گذشته افتتاح یک ایستگاه مترو هم کارنامه محسوب نمی‌شد.
آقایان و بانوان شورای شهر بگویند، تا الان چه کرده اند؟/ آسفالت کردن یک خیابان را کارنامه کاری خود می‌دانند
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: عضو سابق شورای شهر گفت: مردم مقایسه می‌کنند و می‌بینند که بیش از یک‌چهارم از وقت این دوره شوراری شهر گذشته و آنها هنوز درگیر همان حرف‌های روزهای اول هستند.

به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اتهام زنی هایی جدید یکی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به شورای شهر و شهرداری سابق ابراز داشته، گفت: این موضوعات بیشتر یک بازی از سوی اصلاح‌طلبان برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی آنان است که انجام می‌دهند. می‌توان گفت هنر اصلاح‌طلبان حاشیه‌سازی و عدم پرداختن به متن است.

الان بعد از حدود یک سال باید بگویند که در تهران چه کردند و حال بعد از این مدت می‌خواهند موضوعاتی را طرح کنند و موضوع کهنه‌ای که بارها مورد بحث بوده، هرازچند گاهی که احساس می‌کنند سوالات نسبت به عملکرد آنها زیاد شده این موضوعات فرعی و حاشیه را مطرح می‌کنند. با این کارها یک مدت اذهان عمومی رادرگیر آن مسئله می‌کنند تا آنها را از واقعیات عملکرد خود دور کنند.

به اعتقاد بنده الان پرداختن به این موضوع نیز بازی کردن در زمین اصلاح‌طلبان است. زیرا عادت آنها همین است که هرزمان کم می‌آورند این‌گونه برخورد می‌کنند. الان مردم مقایسه می‌کنند و می‌بینند که بیش از یک‌چهارم از وقت این دوره گذشته و آنها هنوز درگیر همان حرف‌های روزهای اول هستند. آن‌زمان بحث املاک مطرح بود و حال نیز بحث املاک را مطرح می‌کنند. اینها می‌خواهند تا 4سال با این موضوعات بازی کنند و جلوی سوال مردم از اینکه عملکرد شما چه بوده، بگیرند. بلاخره آقایان و بانوانی که در آنجا هستند باید جواب بدهند که بعد از این همه زمان و بودجه‌ای که در اختیار داشتند در حوزه‌های مختلف چه عملکردی داشتند.

الان مسئله حمل‌ونقل، آلودگی هوا، بافت‌های فرسوده، موضعات فرهنگی و اجتماعی شهری و یا پروژه‌ها همگی مواردی هستند که مردم درباره آنها سوال دارند و می‌بینند که طی این مدت اینها هنوز یک پروژه کوچک هم افتتاح نکرده و باید پاسخگو باشند. وقتی خود آنها هم اذعان دارند که مسئله حمل‌ونقل مهم‌ترین مسئله شهری است باید پاسخ دهند که در رابطه با مترو چه عملکردی داشتند. اما برای فرار از پاسخ به این مسائل هرازچند گاهی مسائلی را طرح می‌کنند.

سروری در ادامه گفت و گو اظهار داشت: عرض بنده این است ‌که اینها کارنامه قابل قبولی برای ارائه ندارند و کارنامه خود را با تخریب گذشتگان تکمیل می‌کنند و این همین روش و کاری است که امروز دولت انجام می‌دهد که هرجا دچار مشکل می‌شود حتی بعد از گذشت 5سال، دولت سابق را مسبب مشکلات امروز دولت می‌داند. اما اکنون دیگر نمی‌توان این حرف را به مردم گفت. درمورد شورا هم چنین است که می‌خواهد موضوع را به سمت حواشی بکشاند. اما چه زمانی می‌خواهد کارنامه ارائه دهد که طی این مدت یک ساله چه کردند؟

کار به‌جایی رسیده که وقتی یک خیابات را آسفالت می‌کنند آن را کارنامه کاری خود می‌دانند و این درحالی است که در گذشته افتتاح یک ایستگاه مترو هم کارنامه محسوب نمی‌شد. به‌نظر بنده قوه قضائیه به این مسائل رسیدگی کرده و گزارش داده است و گرازش ارائه شده هم از یک نهاد رسمی است و حال قرار نیست که شورا جای قوه قضاییه بنشیند و حکم صادر کند. الان چهره شهر هرروز گرفته‌تر از گذشته می‌شود و فقدان سازندگی در شهر مشهود است و خدمات شهری هرروز تقلیل می‌یابد.

سروری همچنین گفت: اصلاح‌طلبان باید برای مطالبی که بیان می‌کنند مدارک و اسناد داشته باشند و هرکسی هم که تخلف نموده باید به تخلفش پاسخگو باشد. اما بحث بنده روی کارنامه اصلاح‌طلبان است که بعد از گذشت این مدت کارنامه قابل قبولی ندارند و اینکه هرچیزی روال قانونی خود را دارد و اگر تخلفی هست سازمان بازرسی و قوه قضاییه وجود دارد و می‌تواند از محورهای قانونی مسئله را پیگیری کند. قرار نیست که شورای شهر قاضی باشد و حکم کند و موضوعات تخلفات را رسیدگی نماید زیرا ما مراجع قانونی داریم که خود به وظایف‌شان واقف هستند و به مسائل قانونی رسیدگی میکنند.

سروری در پایان گفت: مردم شورای چهارم و شهرداری سابق را دیده و شورای کنونی و شهرداری و عملکرد آنها را دیده و مورد ارزیابی قرار می‌دهند و قضاوت می‌کنند. مشکل شورای پنجم این است‌ که خودشان بر مسند قانون و قضاوت نشسته و عملکرد خود را قضاوت می‌کنند و این غیرحرفه‌ای‌ترین کاری است که ممکن است صورت گیرد که خود شورای پنجم خود را ارزیابی کرده و بعد به خود نمره کامل نیز بدهد.

طبیعی است که این ارزیابی فاقد ارزش و صلاحیت است و باید مردم و نهادهای قانونی معتبر قضاوت کنند. الان طی این مدت کار مفیدی در شهر صورت نگرفته و خود اصلاح‌طلبان نیز اعتراض دارند و حال شورای شهر به‌جای رسیدگی به وظایفش بر مسند قانون نشسته و از وظیفه اصلی خودش عدول نموده است.
Share/Save/Bookmark