توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65186
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷
استاندار کرمانشاه از رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی در استان انتقاد کرد
استاندار کرمانشاه نسبت به رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان انتقاد کرد و گفت: در بسیاری از بخش‌های جامعه نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی‌اعتنایی می‌شود.
استاندار کرمانشاه از رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی در استان انتقاد کرد
هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در هفته های اخیر شاهد شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در سطح استان هستیم که این موضوع برای ما نگران کننده است.
وی افزود: با توجه به سرعت افزایش ابتلا افراد به بیماری کرونا اگر وارد پیک سوم بیماری شویم با مشکلات جدی در سطح استان روبه رو خواهیم شد.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: در صورتی که افراد بستری مبتلا به کرونا همچنان افزایش پیدا کند، دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان ها قادر به جوابگویی نیاز بیماران نیست.
بازوند با اشاره به پشت سر گذاشتن ایام عزاداری محرم گفت: براساس بازدیدی که در ایام محرم داشتیم اکثر هیات های مذهبی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کردند، اما آماری که دانشگاه علوم پزشکی ارایه میدهد با واقعیت متفاوت است.
وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه کمرنگ شده است، گفت: فرمانداران به صورت میدانی بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشند و از هر راهی که صلاح می دانند برای ترغیب مردم به رعایت پروتکل ها استفاده کنند.
استاندار کرمانشاه همچنین با بیان این که ۷۱ درصد مدارس استان پروتکل های بهداشتی را با دقت انجام می‌دهند، اظهار داشت: این آمار برای آموزش و پرورش مطلوب نیست از این رو باید تلاش خود را برای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تمام مدارس به کار گیریم.
بازوند با بیان این که تعطیلی مدارس در اختیار ستاد استانی مقابله با کرونا نیست، گفت:‌ حضور در مدارس اجباری نیست و والدینی که نگران سلامت فرزندان خود هستند می توانند آموزش را از طریق فضای مجازی پیگیری کنند.
وی همچنین بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در زندان‌ها نیز تاکید کرد و افزود تمام زندان های استان باید موضوع قرنطینه و رعایت حداکثری اصول بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسید.
Share/Save/Bookmark