توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63926
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶
یک استاد دانشگاه:
به مردم حق بدهیم سردرگُم شوند/ شناخت 150 نفر در یک هفته نشدنی است
به مردم حق بدهیم سردرگُم شوند/ شناخت 150 نفر در یک هفته نشدنی است
یک استاد دانشگاه با اشاره به ثبت نام 150 کاندیدا در این دوره انتخابات در استان کرمانشاه، گفت: این افراد بصورت لیستی و حزبی وارد نشده‌اند و 150 نفر هستند با 150 فکر و حرف متنوع و شناخت این تعداد در مدت یک هفته عملا کار نشدنی است و باید به مردم حق بدهیم برای انتخاب سردرگُم شوند.

قدرت احمدیان در گفت و گو با ایسنا در خصوص ویژگی های یک نماینده اصلح، گفت: صحبت از ویژگیهای نماینده اصلح زمانی کاربردی است که مردم به شناخت کافی در خصوص یک کاندیدا برسند. در حال حاضر در این دوره انتخابات در استان بیش از 150 کاندیدا ثبت نام کرده‌اند، کاندیداهایی که لیستی و حزبی نبوده و بصورت فردی وارد میدان رقابت شده‌اند و عملا شناخت 150 فرد متفاوت از هم کار بسیار دشواری است.

وی تصریح کرد: در جوامع پیشرفته چند حزب شناخته شده در زمان انتخابات اقدام به ارائه لیست کاندیداهای خود می کنند و از آنجا که مردم فرصت کافی برای شناخت حزب و برنامه هایش دارند، به خوبی می‌توانند به لیست کاندیداهای حزب خود اعتماد کرده و رای بدهند، این درحالی است که در همین استان کرمانشاه 150 نفر با 150 گفتار و برنامه مختلف در انتخابات حضور پیدا کرده اند.

وی افزود: عمده کاندیداهای حاضر در این دوره انتخابات به نظر می رسد برنامه ای ندارند و تنها برای تهییج افکار عمومی صحبت هایی خارج از وظیفه نمایندگی مطرح می‌کنند، بدون اینکه حتی بدانند ظرفیت چنین کاری وجود دارد و آیا اصلا آن کار در حیطه وظایف یک نماینده هست، یا نه.

احمدیان تصریح کرد: وجود 150 نفر با 150 حرف و برنامه متنوع قطعا مردم را سردرگم می کند و باید به مردم حق بدهیم که در اینکه به چه کسی باید رای بدهند، سردرگم شوند.

وی افزود: در این شرایط باید به مردم حق داد که به جای توجه به حرف و صحبت نمایندگان سراغ همان انتخاب های قومی و قبیله ای بروند.

احمدیان تصریح کرد: وقتی انتخابات برنامه محورنبوده و انتخابات لیستی و حزبی نداشته باشیم اصلا مشخص نمی‌شود که مجلس آینده قرار است به چه مسائلی بپردازند، یا اینکه نمایندگان رفع کدام مشکل را در اولویت کار خود دارند و کدام گره از مشکلات مردم را می خواهند باز کنند. در غیاب انتخابات حزبی و برنامه محور، انتخابات قومی و قبلیه ای کاملا طبیعی است و باید به مردم حق داد.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه در این شرایط مردم باید به شناخت حداقلی بسنده کنند، مهم ترین ویژگی های نماینده اصلاح را پاکدستی، تقوا، توجه به مسائل ملی و تحصیلات دانشگاهی درست و حسابی عنوان کرد.

احمدیان تصریح کرد: مردم باید به رزومه و تحصیلات کاندیداها دقت کافی داشته باشند و افرادی که تحصیلات دانشگاهی مناسب و تخصص واقعی و جدی در مسائل قانونگذاری را دارند، انتخاب کنند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark