توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63395
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۸
مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه:
زیرساخت‌های پارک جنگلی "سراب قنبر" با 15 میلیارد تومان تکمیل می‌شود
زیرساخت‌های پارک جنگلی "سراب قنبر" با 15 میلیارد تومان تکمیل می‌شود
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از اتمام 90 درصد جنگل کاری پارک جنگلی سراب قنبر خبر داد وافزود: با تامین اعتبار 15 میلیارد تومانی و تامین زیرساخت های این پارک، پارک جنگلی سراب قنبر تا نیمه ابتدای سال آینده به شکل یک پارک جنگلی در خواهد آمد.

فرامرز رحمتی زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع احداث پروژه پارک جنگلی سراب قنبر از سال 1395، گفت: در این سال استارت اولیه پروژه با تحویل زمینِ پارک از طریق راه و شهرسازی به شهرداری زده شد و از همان زمان کار پیگیری نقشه و تعیین محدوده پارک آغاز شد.

وی با اشاره به پیگیری چندماهه برای نقشه برداری مجدد محدوده پارک و تعیین عرصه این پارک جنگلی، گفت: در وهله اول محدوده در اختیار پارک حدود 168 هکتار بود که با تغییرات صورت گرفته و نقشه برداری های مجدد این محدوده در نهایت به 158 هکتار رسید و عملیات اجرایی این پارک عملا در سال 1396 و با درختکاری 40 هکتار از محوطه پارک شروع شد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به کاشت گونه‌های مختلف درختان در این پارک، گفت: از جمله این درختان می‌توان به در ختان کاج، سرو، بلوط، ارغوان، عَرعَر، زبان گنجشک، اقاقیا، زیتون تلخ و کاج سیاه اشاره کرد.

رحمتی زاده با اشاره به اتمام 90 درصد جنگل کاری پارک جنگلی سراب قنبر، گفت: 10 درصد مابقی جنگل کاری بعد از تعیین محدوده زون های فرهنگی، تجاری، ورزشی، تفریحی و .... در محوطه پارک جنگلی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق نظر مشاور طرح، قرار است زون های مختلف فرهنگی و تفریحی و... در محدوده پارک جنگلی راه اندازی شود و باید پس از مشخص شدن محدوده دقیق این زون ها و راه اندازی مجموعه های تفریحی و ورزشی، مابقی اقدامات مربوط به جنگل کاری صورت گیرد.

رحمتی زاده راه اندازی زون های فرهنگی و تفریحی در محوطه این پارک جنگلی را منوط به همکاری و مشارکت سرمایه گذاران دانست و افزود: برای راه اندازی مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی در این پارک جنگلی باید سرمایه گذاران بخش خصوصی پای کار بیایند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذاران بسیاری برای راه اندازی مجموعه مختلف تفریحی، ورزشی و ... در این پارک پای کار آمده اند، گفت: متاسفانه با توجه به نوسانات قیمت‌ها، بسیاری از این سرمایه‌گذاران از پیگیری کار منصرف شدند.

رحمتی زاده عدم تامین زیرساخت‌های مناسب این پارک جنگلی را عامل دیگری برای پای کار نیامدن سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود: در صورت تامین مناسب راه، آب و برق پارک جنگلی، رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری چندین برابر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به راه اصلی 5.4 کیلومتری این پارک جنگلی، گفت: از این میزان حدود 1.7 کیلومتر آن آسفالت شده و برای مابقی مسیر هم 2500 تُن شن جهت زیرسازی و آماده سازی مسیر جهت آسفالت تامین شده است.

رحمتی زاده یادآور شد: اعتبار لازم برای آسفالت 1.7 کیلومتر از راه این پارک جنگلی توسط استانداری تامین شده بود که مجددا برای ادامه مسیر هم درخواست اعتبار کردیم که فعلا موافقت نشده است.

وی افزود: همچنین بحث نورپردازی پروژه و نیز آبرسانی آن باقی مانده که برای انجام این اقدامات و آسفالت مسیر باقی مانده در مجموع نیازمند تامین اعتبار حدود 15 میلیارد تومانی هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار مورد نیاز با قیمت های فعلی محاسبه شده و در صورت افزایش قیمت‌ها قطعا نیاز اعتباری پروژه هم افزایش خواهد یافت.

به گفته رحمتی زاده، در صورت تامین این اعتبار، زیرساخت های پارک جنگلی سراب قنبر نهایتا تا پایان نیمه اول سال آینده تکمیل شده و این پارک، شکل و ظاهر یک پارک جنگلی را پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر هم مردم از این پارک استفاده می کنند و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، پارک جنگلی سراب قنبر میزبان شایسته تری برای مردم کرمانشاه خواهد بود.
Share/Save/Bookmark