توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51415
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱
یک ریال حقوق نگرفته‌ام و دست‌های پشت پرده نمی‌گذارند به مسابقات اعزام شوم
ناصری‌پور: مسئولان فدراسیون تصور می‌کنند می‌خواهم پناهنده شوم/امیدوارم مسئولان ورزش صدای من را بشنوند
نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی جودو گفت: چون همشهری رشنونژاد هستم، مسئولان فدراسیون تصور می‌کنند در صورت اعزام به مسابقات احتمال دارد من هم پناهنده شوم.
ناصری‌پور: مسئولان فدراسیون تصور می‌کنند می‌خواهم پناهنده شوم/امیدوارم مسئولان ورزش صدای من را بشنوند
ناصر ناصری‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که به چه دلیلی اردوی تیم ملی جودو را ترک کرده‌ای، گفت: من نزدیک به ۱۲ سال است در تیم‌های ملی جودو فعالیت می‌کنم، چندین سال است که ستاره مسابقات لیگ برتر و رقابت‌های قهرمانی کشور می‌شوم و شش سال است که عضو تیم بزرگسالان هستم و در طول این شش سال تنها من به دو رویداد بین‌المللی اعزام شده‌ا‌م، این در حالی است که دیگر نمایندگان کشورمان در طول هر ماه به یک رویداد بین‌المللی اعزام می‌شوند. می‌توانم مدعی شوم که هیچ جودوکاری در وزن ۶۰ کیلوگرم وجود ندارد که بتواند من را شکست دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقریباً به خاطر تغییر وزن یک سال از تیم ملی دور بودم. بعد از بازگشت به تیم ملی در مسابقات قهرمانی کشور در مازندران شرکت کردم و دوباره به وزن ۶۰کیلوگرم بازگشتم. در آن رقابت‌ها تمام حریفانم را ضربه‌ فنی کردم. هیچکدام از حریفانم نتوانستند یک امتیاز از من بگیرند. بعد از بازگشت به اردو شرایط خیلی خوبی داشتم، اما تیم ملی به مسابقات تونس اعزام شد و من به این مسابقات اعزام نشدم. در واقع نفر دوم را به این رقابت‌ها اعزام کردند.

ناصری‌پور در پاسخ به این سؤال که دلیل عدم اعزام شما به تونس چه بود، گفت: دلیل اعزام نشدنم این بود که مسئولان فدراسیون مدعی شدند، لیست را زودتر اعلام کرده‌اند، اما حرف‌ آنها اصلاً منطقی نبود. به هر حال پس از دو هفته اعزام تیم به تورنمنت تونس، یک اردوی مشترک در ازبکستان بود که به آن اردوی مشترک هم اعزام نشدم. من آماده بودم حتی طلای قهرمانی کشور را گرفته بودم اما باز هم من را به ازبکستان اعزام نکردند. برایم عجیب بود، چون اگر آماده نبودم هم باید به اردوی مشترک اعزام می‌شدم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دلیل اعزام نشدن به مسابقات را از مسئولان فدراسیون سؤال کرده است یا خیر، خاطرنشان کرد:‌ تمام اطرافیان و ملی‌پوشان می‌گفتند، چون همشهری رشنونژاد هستم، فدراسیون تصور می‌کند در صورت اعزام به مسابقات احتمال دارد من هم پناهنده شوم اما این صحبت‌ها اصلا منطقی نیست، چون ازبکستان که جای پناهنده شدن نیست؟! متاسفانه هرچقدر این حرف‌ها را به آنها می‌گوییم گوش نمی‌دهند. در آن مقطع هم اگر صحبتی می‌کردم می‌گفتند چون حاشیه داری ما تو را اعزام نمی‌کنیم، اما در آن مقطع اصلا هیچ انتقادی نکردم.

ناصری پور در ادامه عنوان کرد: نمی‌دانم چرا حتی به مسابقات آلمان هم اعزام نشدم، با اینکه آماده بودم و شرایط خوبی داشتم و از خودم مطمئن بودم پس از آلمان به رویدادی که در چک برگزار شد نیز اعزام نشدم. ناامید نشدم و تمرین کردم. قبل از عید از ناحیه کشاله پشت پا آسیب دیدم و دقیقاً در آن مقطع که آسیب دیدم اعلام کردند نام تو در لیست اعزام به گرجستان است، چون مصدوم بودم نتوانستم بروم و این فرصت را از دست دادم. پس از رفع مصدومیت به اردوها بازگشتم اما باخبر شدم به تورنمنت روسیه نیز قرار نیست اعزام شوم. سؤال من از فدراسیون جودو این است تورنمنت روسیه که در پایین‌ترین سطح ممکن قرار است برگزار شود، آیا باز هم نیاز به آمادگی دارد؟ من که در شرایط آماده و ایده‌آلی قرار دارم چرا به تورنمنت سطح پایین روسیه اعزام نمی‌شوم؟!

نماینده وزن 60 کیلوگرم تیم ملی در پاسخ به این سؤال که آیا در این وزن قرار است جودوکار دیگری به این مسابقات اعزام شود یا خیر، گفت: هیچ جودوکاری در این وزن به مسابقات روسیه اعزام نمی‌شود. من اعلام کردم که مصدومیتم رفع شده و حتی حاضرم در تست آمادگی جسمانی شرکت کنم. در بهترین شرایط قرار دارم و حضورم در روسیه بهترین فرصتی بود که می‌توانستم خودم را محک بزنم، من در تلاشم در بازی‌های آسیایی اندونزی حضور داشته باشم، اما به من گفتند تو فکر بازی‌های آسیایی را هم نکن. به خدا هیچکس در دنیا به اندازه من گرفتار نیست. من با تمام سختی‌ها بدون مکمل تمرین می‌کنم. حتی کرایه ماشین هم برای رفتن و آمدن ندارم اگر تلاش می‌کنم برای این است که یک مدال بگیرم ابتدا جامعه جودو را خوشحال کنم و پس از آن با گرفتن پاداش بتوانم بخشی از مشکلات خانواده‌ام را حل کنم.

ناصری‌پور با گلایه از عدم پرداخت حقوق، گفت: نفرات اول در اردوهای تیم ملی یک میلیون و مابقی نفرات ۵۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند. من حتی یک ریال در مدتی که در اردوها حضور داشتم از فدراسیون به عنوان حقوق دریافت نکردم و دلیل آن را نمی‌دانم چیست. باور کنید دوست ندارم وارد حاشیه شوم هدفم چیز دیگری است و پول نمی‌خواهم. من حتی اعلام کردم نمی‌خواهم سفر اروپایی بروم حداقل به مسابقات کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه اعزامم کنید تا با کسب مدال خودم را ثابت کنم اما کسی به حرف من اهمیت نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما برای ثابت کردن آمادگی خود حاضر به مسابقه دادن در یک انتخابی با حضور کارشناسان، مربیان و اصحاب رسانه هستی یا خیر، گفت: هر روزی که فدراسیون تشخیص بدهد می‌آیم و در وزن ۶۰کیلوگرم مبارزه می‌کنم اگر باختم برای همیشه از جودو می‌روم، اما یک خواسته دارم فدراسیون دو هفته قبل از اینکه بخواهد انتخابی برگزار کند به من اطلاع دهد. بعد از آن می‌آیم و حتی اجازه نمی‌دهم یک جودوکار یک امتیاز از من بگیرد. اگر کسی توانست از ناصری‌پور یک امتیاز بگیرد من برای همیشه جودو را کنار می‌گذارم.

نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی جودو با اشاره به اینکه از دوران کودکی در جودو فعالیت کرده است، گفت: من از دوران کودکی در جودو فعالیت کرده‌ام، اما انگار کسی من را نمی‌بیند. دلیل این اعزام نشدن‌ها را نمی‌دانم حالا هم که اردو را ترک کرده‌ام یک نفر به من زنگ نزده تا دلیل این موضوع را بداند. من کسی هستم که بدون حاشیه در اردوها هستم و حتی شب‌ها در اردو می‌خوابم و هیچ حاشیه‌ای ندارم. از شهرستان آمده‌ام بدون شغل و درآمد و در اردوها تمرین می‌کنم.

ناصری‌پور در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: اگر ورزش کشورمان صاحب دارد، خواهش می‌کنم به این موضوع رسیدگی کنند، باور کنید از لحاظ آمادگی در بهترین شرایط هستم همه حریفان از من می‌ترسند چون من نفر اول وزن ۶۰ کیلوگرم جودوی ایران هستم و هیچ جودوکاری توانایی شکست من را ندارد، اما دست‌های پشت‌پرده اجازه اعزام به مسابقات را نمی‌دهد. از مسئولان ورزش خواهش می‌کنم به این موضوع رسیدگی کنند تا مشکلات زندگی من حل شود.

وی در پایان صحبت‌های خود، افزود: همیشه دوران کودکی مدعی بودم که من یک روز یک قهرمان بزرگ در جودو می‌شوم همه به من می‌خندیدند اما تلاش کردم و به لباس تیم ملی جودو رسیدم، اما ای کاش هیچ‌وقت نمی‌رسیدم، چون تمام زندگی‌ام برباد رفته و حالا هیچ پشتوانه‌ای ندارم. امیدوارم مسئولان ورزش برای یک بار هم که شده صدای من را بشنوند. من هیچ گلایه‌ای ندارم و فقط می‌خواهم در حضور مسئولان ورزش، مربیان، کارشناسان و اصحاب رسانه یک مرحله انتخابی برگزار شود و ببینند که من چطور مبارزه می‌کنم. ببینند که هیچ کسی نمی‌تواند یک امتیاز از من بگیرد. من توانایی کسب مدال جهانی را دارم و اگر یک فدراسیون خوبی داشتیم این اتفاق رخ می‌داد. اما نمی‌دانم که اینجا فدراسیون چرا می‌خواهد فقط من را حذف کند.
Share/Save/Bookmark