توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36485
شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۲
"توافق منعقد می‌شود اما امضا نه"/ضرب‌الاجل سی‌ام ژوئن هم احتمالا نقض می‌شود
خبرگزاری "سی‌ان‌ان":متن توافق احتمالی که شامل ضمیمه‌های فنی جامع است منتشرمی‌شوداماازجانب طرف‌های مذاکره کننده امضا نخواهد شد
خبرگزاری سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی ناشناس نوشت: آمریکا انتظار دارد متن هر گونه توافق احتمالی با ایران شامل ضمیمه های فنی جامع منتشر و علنی شود اما از جانب طرف های مذاکره کننده امضا نخواهد شد.
خبرگزاری "سی‌ان‌ان":متن توافق احتمالی که شامل ضمیمه‌های فنی جامع است منتشرمی‌شوداماازجانب طرف‌های مذاکره کننده امضا نخواهد شد
به گزارش خط نیوز به نقل از نسیم ، خبرگزاری سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی ناشناس نوشت: آمریکا انتظار دارد متن هر گونه توافق احتمالی با ایران شامل ضمیمه های فنی جامع منتشر و علنی شود اما از جانب طرف های مذاکره کننده امضا نخواهد شد.
این مقام آمریکایی که در آستانه سفر جان کری با خبرنگاران جلسه داشت، گفته است: چنین توافق هایی معمولا امضا نمی شوند اما این موضوع در را بر منتقدانی می گشاید که مدعی اند چنین توافقی به ایران فرصت می دهد که آن را نقض کند.
وی همچنان تاکید کرد که ضرب الاجل سی ام ژوئن احتمالا نقض می شود، اما اگر توافقی صورت گیرد، توافق نهایی به ضرب الاجل رسمی نزدیک است و اظهار داشت: نتوانستیم در تاریخ سی مارس هم به توافق مد نظر دست پیدا کنیم و ممکن است در مورد ضرب الاجل سی ژوئن نیز چنین شود.
این مقام آمریکایی افزود: همانطور که سی مارس برای یک توافق مقدماتی تعیین شد، طرفین هم انتظار ندارند مذاکرات از زمان تعیین شده بیش از چند روز فراتر رود و همه طرف ها به ضرب الاجل پایبندند و همه خبر دارند که کنگره نهم ژوئیه را برای بازنگری توافق تعیین کرده است.
وی افزود: آمریکا انتظار دارد که ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی مورد نیاز برای راست آزمایی پایبندی ایران به یک توافق را بدهد و به نگرانی هایی در مورد فعالیت هسته ای پیشین توجه کند و آن را برطرف سازد اما به دنبال اعتراف از جانب ایران در خصوص فعالیت های هسته ای گذشته اش نیست زیرا ما قبلا ارزیابی ملی خود را انجام داده ایم.
Share/Save/Bookmark