توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64925
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۰
نماینده کرمانشاه:
از ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه "گردشگری" بهره نگرفته‌ایم
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت های اصلی برای رونق و توسعه استان یاد کرد و افزود: متاسفانه در این حوزه، خیلی عقب هستیم.
از ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه "گردشگری" بهره نگرفته‌ایم
رشیدی وجود پنج هزار اثر تاریخی ثبت ملی شده، یک اثر جهانی، طبیعت بکر و بی نظیر و آب و هوای چهار فصل را از جمله مزیت های اصلی استان در بحث گردشگری عنوان کرد وافزود: وجود این مزیت‌ها در هر استانی می تواند زمینه رشد و توسعه گردشگری را فراهم کند، اما متاسفانه در کرمانشاه آنطور که باید از این فرصت ها و ظرفیت ها بهره نگرفته ایم.

وی به ضعف های حوزه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری هم در بحث های سخت افزاری از جمله بحث راه و امکانات و اماکن اقامتی و ... و هم در مباحث نرم افزاری مانند زیرساخت های فرهنگی گردشگری عقب هستیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حتی نتوانسته ایم ظرفیت های گردشگری را به مردم خود استان معرفی کنیم تا توسعه گردشگری در داخل خود استان اتفاق بیافتد، مردم استان نسبت به جاذبه های گردشگری استان چندان اطلاعی ندارند و نهایت دو سه اثر تاقبستان و بیستون را می شناسند.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی در خصوص گردشگری هم در استان وجود ندارد، گفت: متاسفانه نتوانسته‌ایم زمینه پذیرش گردشگر را در استان جا بیندازیم و برخی از مردم نسبت به گردشگران واکنش مثبتی نشان نمی دهند که جا دارد در این بخش بیشتر کار و فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه رونق و توسعه گردشگری در کنار توسعه فرهنگی، نیازمند جذب اعتبار و سرمایه گذاری بخش خصوصی است گفت: متاسفانه مدیریت حوزه گردشگری در این زمینه هم خوب عمل نکرده و در این زمینه عملکرد چندانی ندیده ایم.

رشیدی در ادامه از کشاورزی هم به عنوان دیگر ظرفیت مهم در جهت توسعه استان یاد کرد وافزود: کرمانشاه با خاک حاصلخیز، طبیعت چهارفصل، منابع آبی مطلوب و... ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی دارد و می تواند به قطب کشور در این حوزه تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر بحث قطب شدن کرمانشاه در حوزه کشاورزی را در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرده ایم و از مدیریت جهاد کشاورزی استان خواسته ایم پروپزال علمی در خصوص قابلیت های استان در حوزه کشاورزی تهیه کند.

رشیدی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته، کمیسیون کشاورزی مجلس پذیرفتند که بحث قطب شدن استان در حوزه کشاورزی در برنامه هفتم توسعه که امسال در مجلس نگارش می شود پیشنهاد داده شده و مورد بررسی قرار گیرد.
Share/Save/Bookmark