توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30373
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۵
امیرعبداللهیان توضیح داد:
روایت همکاری نکردن مصر در اعزام زخمی های غزه به ایران
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تشریح ناگفته‌هایی از همکاری نکردن مصر در زمینه اعزام زخمی شدگان غزه به ایران در جریان مقاومت ۵۱ روزه، از تمرکز برای ارسال کمک‌های درمانی به شهر کوبانی سوریه خبر داد.
روایت همکاری نکردن مصر در اعزام زخمی های غزه به ایران
به گزارش خط نیوز به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، درباره تازه ترین کمک‌ های ایران به کشورهای عراق، سوریه و غزه و همچنین روند ارسال کمک‌های گذشته کشورمان به آسیب دیدگان جنگ‌های تروریستی داعش و رژیم صهیونیستی، گفت: ایران تا کنون چندین برابر بیشتر از سازمان‌ ها و کشورهای دیگر ارسال کمک‌ های بهداشتی و درمانی برای این آسیب دیدگان داشته است و به صراحت بارها اعلام کردیم، در این مسیر با وجود تحریم‌ ها، امکانات خود را برای کمک به این کشورها به کار برده ایم.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، افزود: در این باره کمک‌های بهداشتی، درمانی و اعزام تیم‌ های پزشکی به سوریه و عراق زبانزد خاص و عام است و سازمان‌ ها و مجامع بین المللی نیز آمارهای دقیقی را در این زمینه در اختیار دارند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: در همین حال، یکی از اقداماتی که تهران همیشه از آن استقبال می‌کند مداوای زخمی شدگان این کشورها در جمهوری اسلامی ایران است. ما در جریان مقاومت ۵۱ روزه اخیر غزه بارها درخواست کردیم تا بتوانیم صدها مجروح کودک، زن، و افراد سالخورده نیازمند را به بیمارستان‌های ایران منتقل کنیم که متاسفانه دولت مصر در این زمینه کمک جدی در آن زمان به عمل نیاورد؛ اما همچنان تلاش‌های ایران برای کمک به مردم منطقه جهت ارائه بهترین خدمات پزشکی و درمانی برای اتباع سوریه، عراق و مردم مظلوم فلسطین جریان دارد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه درباره تازه ترین کمک‌های ایران، تصریح کرد: ما در این مقطع کمک رسانی‌هایمان را بر کوبانی، به عنوان یکی از بخش‌های سوریه متمرکز کرده‌ایم.






Share/Save/Bookmark