توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32353
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
پس از دیدار با نماینده پوتین
امیرعبداللهیان: تهران و مسکو راهبرد حمایت از سوریه و عراق را با جدیت دنبال می‌کنند
معاون وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار با نماینده رئیس جمهور روسیه گفت که تهران و مسکو راهبرد خود در حمایت از سوریه و عراق را با جدیت دنبال می‌کنند.
امیرعبداللهیان: تهران و مسکو راهبرد حمایت از سوریه و عراق را با جدیت دنبال می‌کنند
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه کشورمان در پایان دیدار خود با میخاییل بوگدانف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امورخاورمیانه و آفریقا در مسکو کفت: تهران و مسکو فعالانه به عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم و گروهک داعش کمک خواهند کرد.

وی افزود: طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران برای حل سیاسی سوریه و ایده های مسکو برای تحقق راهکار سیاسی دارای مبانی مشترکی هستند. آینده سیاسی سوریه مربوط به مردم این کشور است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: آمریکا در مبارزه با داعش جدی نیست. حمایت روسیه از عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم واقعی است.

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: روابط تهران و آنکارا راهبردی است و تفاوت دیدگاه در مورد سوریه از طریق مشورت های مستمر قابل حل می‌باشد.

وی در خصوص تحولات یمن و بحرین اظهار داشت: تحولات یمن در راستای تحقق امنیت منطقه و بنفع همه طرفهای داخلی و منطقه ای است. راهکار در بحرین صرفا سیاسی و مبتنی بر گفتگوی ملی است و تهران امنیت کشورهای خلیج فارس و منطقه را امنیت خود می داند.
Share/Save/Bookmark