توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 49373
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۷
پاناما: سانچی پروتکل‌های امنیتی را رعایت کرده است
پاناما: سانچی پروتکل‌های امنیتی را رعایت کرده است
مقام‌های اداره ناوگان بازرگانی پاناما بر اساس بررسی‌های اولیه می‌گویند نشانه‌ای مبنی بر اینکه کشتی نفت‌کش سانچی پروتکل‌های امنیتی را نقض کرده باشد، وجود ندارد.
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه سیاست خارجی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقام‌های مسئول در ناوگان دریایی پاناما بعد از بررسی‌های اولیه اعلام کرده‌اند نفت‌کش ایرانی که در دریای چین شرقی غرق شد تشریفات اداری را مطابق قاعده رعایت کرده است.

کشتی نفت‌کش «سانچی» روز یکشنبه، هشت روز بعد از تصادف با یک کشتی فله‌بر چینی در دریای چین شرقی غرق شد. 30 خدمه ایرانی و دو خدمه بنگلادشی کشتی، جان باختند. سانچی تحت پرچم پاناما حرکت می‌کرد.

«فرناندو سولارزانو»، رئیس اداره ناوگان بازرگانی پاناما در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد نشانه‌ای مبنی بر نقض پروتکل امنیتی توسط کشتی سانچی وجود ندارد. وی با وجود این، اضافه کرد که تحقیقات درباره این حادثه ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها به طول بینجامد.

وی در مصاحبه گفت: «این کشتی تمامی گواهی‌نامه‌های معتبر فنی و ضمانت‌نامه‌های مالی مورد لزوم در توافقات بین‌المللی را همراه داشت.»

سولارزانو گفت تیمی متشکل از کارشناسان چین، ایران و هنگ‌کنگ برای تعیین علت تصادف «رکوردر اطلاعات» سانچی را بررسی خواهند کرد. «رکوردر» دستگاهی است که اطلاعات مربوط به حرکت کشتی را ثبت می‌کند.
Share/Save/Bookmark