توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63773
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی:
باید زنان روستایی و عشایر را به سمت تولید محصولات سالم سوق دهیم
باید زنان روستایی و عشایر را به سمت تولید محصولات سالم سوق دهیم
مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید زنان روستایی و عشایر را به سمت تولید محصولات سالم سمت و سو دهیم.

فروغ السادات بنی هاشم امروز (15 بهمن) در آیین رونمایی از محصولات کشاورزی گواهی‌شده تولیدی زنان روستایی و تجلیل از مدیران عامل نمونه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی کرمانشاه با اشاره به جای خالی توجه به توسعه جوامع محلی در تدوین برنامه های توسعه ای کشور، گفت: این خلا مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها را با همه مسائل و مشکلات بعدی آن در پی داشته است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به کسب و کارهای خرد برای بالا بردن درآمد روستائیان و عشایر برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها، فت: در این راستا بانوان روستایی و عشایر نیاز به حمایت های تسهیل کننده دارند.

بنی هاشم با اشاره به در برنامه بودن مردمی کردن دانش در بخش کشاورزی، گفت: باید جامعه زنان روستایی و عشایر را به سمت تولید محصولات سالم سمت و سو دهیم تا از این طریق شاهد جهت گیری کشاورزی به سمت تولید محصولات سالم باشیم.

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل ۴۸ صندوق خرد زنان در استان، گفت: در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت زنان به سمت تولید محصولات سالم سمت و سو پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد به توسعه پایدار برسیم و مشکل اشتغال استان را حل کنیم، چاره ای جز این نداریم که نقش زنان را در حوزه کشاورزی پررنگ تر کنیم.

حاتمی با اشاره به ایجاد ۵۰ مزرعه زعفران با همکاری زنان روستایی در استان، گفت: به دنبال توسعه کشت زعفران از طریق بانوان روستایی و عشایری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه استان کرمانشاه از حیث استفاده از آلاینده ها در بخش کشاورزی گفت: استان کرمانشاه در این زمینه با فاصله زیاد استان برتر کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تولید 38 هزار تن بذر با کیفیت گواهی شده در استان کرمانشاه در سال جاری، ابراز امیدواری کرد: به سمت و سویی حرکت کنیم که تمامی بذور مورد استفاده در مزارع استان از نوع بذور گواهی شده باشند.

وی در ادامه اشاره ای هم به افزایش تولیدات کشاورزی استان داشت و افزود: امسال میزان تولید گوشت سفید در استان کرمانشاه از 63 هزار تن سال گذشته به 70 هزار تن رسیده، ضمن اینکه میزان تولیدگوشت قرمز استان نیز از 36 هزار تن به 40 هزار تن رسیده است.

حاتمی با اشاره به افزایش تولید عسل استان از ۴۲۵۰ تن سال گذشته به ۵۵۵۴ تن در سال جاری، گفت: در برنامه داریم تولید عسل استان را در برنامه سه ساله به ۱۰ هزار تن برسانیم که این هدفگذاری قابل تحقق است.

در این مراسم از مدیران عامل نمونه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی استان تجلیل شد.
Share/Save/Bookmark