توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30823
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۶
شماره جدید خردنامه همشهری منتشر شد
شماره جدید خردنامه همشهری با نگاهی ویژه به دو موضوع «اقتصاد مقاومتی» و «دین دولتی و دولت دینی» منتشر شد. پرونده های این شماره از خردنامه همشهری پیرامون دو موضوع «اقتصاد مقاومتی» و «دین در بستر دنیا» است.
شماره جدید خردنامه همشهری منتشر شد
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری خط نیوز ، شماره ۱۳۱ ام خردنامه همشهری منتشر شد. شماره جدید خردنامه همشهری با نگاهی ویژه به دو موضوع «اقتصاد مقاومتی» و «دین دولتی و دولت دینی» منتشر شد. «گزارش خبری»، «پرونده»، «مصاحبه ماه» و «مکتوبات» (کتاب ماندگار و معرفی کتاب) محورها و چارچوب‌های اصلی مطالب شماره پاییز ۱۳۹۳ خردنامه همشهری است.


پرونده های این شماره از خردنامه همشهری پیرامون دو موضوع «اقتصاد مقاومتی» و «دین در بستر دنیا» است. «معنایابی اقتصاد مقاومتی»، «تضاد نگرش ها»، «چرخ دنده های نرم» و «اقتصاد سیاسی» ۴ پرونده ای هستند که در آن بحث اقتصادی مقاومتی پی گرفته شده است.

در این پرونده آثار و گفتاری از حسن عباسی، داوود دانش جعفری، غلامرضا مصباحی مقدم، رضا معصومی راد، مرتضی افقه، محمد جواد شریف زاده، حسین عیوضلو، محمد نعمتی، عباسعلی ابونوری و... منتشر شده است.

«اقتصاد مقاومتی؛ دکترین کدآمایی جمهوری اسلامی»، «در باب ضرورت اقتصاد مقاومتی»، «تفاوت های اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی»، «نقش محوری دانش در اقتصاد مقاومتی»، «اقتصاد مقاومتی؛ راهبرد؟ علم؟ یا مکتب»، «چرا اقتصاد مقاومتی خیال پردازانه نیست؟»، «سوء تفاهم با اقتصاد مقاومتی» موضوعاتی است که در ذیل پرونده معنایابی اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

در پرونده تضاد نگرش ها نیز، عناوین زیر به چشم می خورد: «لیبرال ها چگونه وارد فضای اقتصاد کشور شدند»، «صحت نهاد گرایی تا کجا»، «نظریه های توسعه غربی چه قوت ها و ضعف هایی دارند؟»، «اقتصاد ما بر مبنای قرآن و سنت نیست!»، «جایگاه عدالت در مکاتب اقتصادی چیست؟»، «دلیل بیاورند که چرا اقتصاد اسلامی را قبول ندارند!»، «دانشکده های اقتصاد کشور لیبرالی فکر می کنند» و «جایگاه عدالت در مکاتب اقتصادی چیست».

علاوه بر این در ذیل پرونده چرخ دنده های نرم، عناوینی چون «چشم انداز اقتصاد مقامتی»، «اقتصاد مقاومتی ماهیت تولیدی دارد، نه مصرفی»، «رسانه ها و اقتصاد مقاومتی» و «تقویت گفتمان اقتصاد مقاومتی در حوزه ی رسانه ها» آمده است.

«اقتصاد مقاومتی پلی به استقلال اقتصادی»، «بازخوانی مفهوم دشمن در جنگ اقتصادی»، «تمرکز رسانه های غرب بر اقتصاد سیاسی ایران» عناوین مربوط به پرونده اقتصاد سیاسی، دیگر پرونده این شماره از خردنامه همشهری است.
مصاحبه ماه این شماره از خردنامه همشهری به سراغ عباسعلی کدخدایی، عضو حقوق دان پیشین شورای نگهبان رفته و موضوع بازشناسی جایگاه مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را با او به بررسی گذاشته است.

در پرونده «دین در بستر دنیا» نیز که در آن ضمن بررسی تاریخی مسئله سکولاریسم، موضوع «دین دولتی و دولت دینی» از دیدگاه اسلامی و از منظر بزرگانی چون امام خمینی (ره) و شهید مطهری مورد کنکاش قرار رفته، آثار و گفتاری از موسی نجفی، محمدرجبی، حجت الاسلام زیبایی نژاد و... قابل ملاحظه است.

همچنین کتاب «اقتصادنا» شهید محمدباقر صدر اثری است که در بخش کتاب ماندگار این شماره از خردنامه همشهری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در بخش معرفی کتاب نیز، معرفی ده اثر در موضوعات مختلف نظیر مدیریت رسانه، آگاهی، سبک زندگی و ... به چشم می‌خورد.

خردنامه همشهری، از نشریات اندیشه ای و فلسفی است که در حال حاضر به صورت فصلنامه منتشر می شود. شماره صد و سی و یکم این نشریه، در ۱۹۲ صفحه و به قیمت هشت هزار تومان از کیوسک‌های مطبوعاتی سراسر کشور قابل تهیه است.





Share/Save/Bookmark