توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55943
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶
رئیس مرکز تحقیقات دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم تاکید کرد
لزوم تجویز درمان منحصر به فرد در بیماران دیابتی
لزوم تجویز درمان منحصر به فرد در بیماران دیابتی
رئیس مرکز تحقیقات دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با روز جهانی دیابت با اشاره به پایه پژوهشی برخی فعالیت‌های این مرکز، گفت: در این مرکز آموزش به تفکیک شرایط و نیز ارزیابی تاثیر آموزش انجام شده و باید توجه داشت که لازم است درمان بیماری دیابت با توجه به شرایط منحصر به فرد هر فرد پی گرفته شود.

انسیه نسلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تمام خدماتی که در کلینیک‌های دیابت ارائه می‌شود، اعم از آموزشی یا بالینی دارای پایه پژوهشی نیز هست، برخی از این فعالیت‌ها را تهیه بروشورها و تدوین آموزش استاندارد دانست و توضیح داد: آموزش برای هر فرد به صورت جداگانه تعریف می‌شود؛ بدین صورت که برخی بیماران کلیات را می‌دانند، اما در زمینه چگونگی برخورد با برخی عوارض یا مشکلات این بیماری بی‌اطلاع هستند.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها همچنین به نیازهای فرد بیمار بستگی دارد. از جمله آنکه فردی ممکن است در شرایط ازدواج یا بارداری بوده و نیازمند آموزش‌های لازم در این زمینه باشد.

رئیس مرکز تحقیقات دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم همچنین به ارزیابی تاثیر آموزش‌ها از سوی این مرکز اشاره کرد و افزود: پایه پژوهشی در کلینیک‌ها نیز پی گرفته شده و بر این اساس کلیه اطلاعات و شرایط بیمار از جمله شغل، تحصیلات، ثبت می‌شود.

نسلی تشریح کرد: بدین ترتیب اطلاعات ارزشمندی گرد آمده که پژوهش‌ها از جمله محاسبه قیمت داروها و اثربخشی آن با توجه به شرایط اقتصادی بیمار بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: در کنترل دیابت لازم است که درمان به صورت فردی و حتی با توجه به شغل بیمار تجویز شود و هر بیمار نیازمند درمان منحصر به فردی است که این نیز بخشی از پایه پژوهشی فعالیت‌های ما به شمار می‌آید.
Share/Save/Bookmark