توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 40903
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
سفارت روسیه در تهران
ایران و روسیه ویزای 5 ساله صادر می‌کنند
سفارت روسیه در ایران روز (دوشنبه) اعلام کرد: هیات‌های دیپلماتیک در روسیه و ایران ممکن است ویزای چندبار ورود را برای مدت یک تا پنج سال صادر کنند.
به گزارش خط نیوز، بخش رسانه‌یی سفارت روسیه در ایران گفت:‌ در صورتی که دریافت کننده ویزا پیش‌تر ویزای یک‌بار ورود به کشور مقصد را دریافت کرده باشد، سفارت‌خانه‌های ایران و روسیه و سرکنسولگری‌های آن‌ها ممکن است ویزای چندبار ورود برای مدت یک سال و برای شهروندانی که در متن یادداشت تفاهم گروه‌بندی شده‌اند، صادر کند.

مسوول رسانه‌یی سفارت روسیه اضافه کرد:‌ سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های دو کشور هم‌چنین قادر خواهند بود تا ویزا برای مدت 5 سال هم صادر کنند.

توافق‌نامه تسهیل روند صدر ویزا بین ایران و روسیه در ششم فوریه به اجرا درآمد. یک توافق‌نامه بین دولتی در 23 نوامبر 2015 به‌دنبال ملاقات رییسان‌جمهور ایران و روسیه به امضا رسید.

دانش آموزان، دانشجویان، استادان دانشگاه هر دو کشور روسیه و ایران و نیز گروه‌های فرهنگی - هنری از جمله شهروندانی هستند که در موضوع تسهیل صدور ویزا قرار دارند.

تجاوز و سرمایه‌گذاران هر منطقه از ایران و روسیه که برای روابط دوستانه توافق دارند با درخواست کتبی شهردار یا فرماندار می‌توانند ویزا دریافت کنند.
منبع: خبرگزاری ایسنا
Share/Save/Bookmark