توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62233
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۵
سلبریتی‌ها برای «فردوسی‌پور» چه نقشه‌ای کشیده‌اند؟/ ای کاش «عادل» مثل گذشته هوشمند باشد! +تصاویر
هر مراسم و دورهمی که شکل بگیرد، عادل فردوسی پور، یک پای اصلی جنگ زرگری و قدرت پنهان است، فرقی نمی‌کند که دورهمی قهوه‌خانه‌ای باشد یا جایزه خصوصی حافظ تا جشن دولتی خانه سینما.
سلبریتی‌ها برای «فردوسی‌پور» چه نقشه‌ای کشیده‌اند؟/ ای کاش «عادل» مثل گذشته هوشمند باشد! +تصاویر
گروه فرهنگی جهان نيوز: هرچند که چند وقتی است نه از برنامه جنجالی 90 خبری است و نه از گزارش های عادل فردوسی پور؛ اما شاید به جرات بتوان گفت که اغلب اهالی فوتبال، عادل را در رشته خود مسلط، حرفه‌ای و البته خوش ذوق می‌دانند و این عدم حضور چندماهه در این برداشت خللی وارد نکرده است. فارغ از آنکه چرا 90 چند وقتی است پخش نمی شود و یا عادل دیگر گزارش نمی‌کند و همچنین بدون قضاوت از آنکه چرا کار این برنامه پرمخاطب فوتبالی و مجری آن به اینجا رسید و سهم عادل یا مدیران سیما در این موضوع چقدر بوده است، باید روی سخن را به سمت عادل فردوسی پور آورد و به وی اذعان کرد که دلخوری به حق یا ناحق او از رسانه ملی مشهود است اما این موضوع نباید باعث عصبانیت وی و اختلال در هوشمندی‌اش شود. نگاه بیرونی به فعالیت های فردوسی پور تا حدی بیانگر نشانه‌هایی است که گویا سلبریتی‌ها به عنوان پیمانکار برخی جریانات سیاسی خاص برای جذب این مجری باسابقه و گزارشگر برجسته دام پهن کرده و اعتبار وی را برای اهداف خودشان نشانه گیری کرده‌اند. بدون شک جایگاه عادل به عنوان یک جوان رشد پیدا کرده در رسانه ملی، نه جایی است که متاسفانه مزدک به آنجا مهاجرت کرد و نه در آغوش برخی سلبریتی‌ها که آبرویشان را شاید در ازای دریافت حداقلی، خرج منافع سیاسی جریان های خاص می کنند.


تقدیر از فردوسی پور در جشن حافظ
حضور فردوسی پور در جشن خانه سینما

می خواهند عادل را به ابتذال بکشند؟
در همین باره محمدتقی فهیم، منتقد سینما و کارشناس برخی برنامه‌های «هفت» به حضور عادل فردوسی پور در برخی مجالس و محافل واکنش نشان داد. فهیم با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، در ضمن مطلبی با عنوان «آیا دارند عادل را به ابتذال می کشند؟!» نوشته است:

حالا هر مراسم و دورهمی که شکل بگیرد، عادل فردوسی پور، یک پای اصلی جنگ زرگری و قدرت پنهان است، فرقی نمی کند که دورهمی قهوه خانه ای باشد یا جایزه خصوصی حافظ تا جشن دولتی خانه سینما یا ... همه می خواهند در این نمونه های دستمالی شده و به قول معروف ابتذال، عادل را به میدان بکشند.

همین ابتدا تاکید کنم که هم عادل و هم نوید، جزو آدم های دوست داشتنی ذهن و دلم هستند، کاری به اتفاقات فیمابین عادل و شبکه ندارم ولی به لحاظ شخصیتی و اجرا، عادل را سرآمد میدان خودش می شناسم و همچنین نوید محمد زاده در بین بازیگران کنونی دارای اسلوب و استیل شخصی و سینمایی است لذا جای ویژه ای دارد و فعلا سر سلسله بازیگران گیشه دار سینمای ایران نیز شناخته می شود، پس آنچه اینجا می نویسم ربطی به حس و درکم از این دو نفر ندارد اما سوالی ذهنم را در این چند روز رها نمی کند تا اکنون که کمی گرد و غبارها فرو نشسته ، طرحش کنم.

بیشتر بخوانید:
درباره حذف «۹۰» از کنداکتور شبکه ۳/ چرا حواس «عادل» جمع نیست؟
روزهای سخت‌ در انتظار عادل فردوسی پور/ ادعای مردمی بودن تا کجا دوام دارد؟

چه خوب می شد تا قانونی وجود داشت که مصوبات اتاق فکر یا گروه تصمیم گیرنده دعوت از عادل را مجبور به انتشار می کرد تا بدانیم که آقایان و خانم ها چگونه یکدیگر را قانع کرده اند تا مهمترین و جذاب ترین جایزه جشن صنفی خانه سینما را به جای یک یا چند پیشکسوت و آدم تاثیرگزار سینما، کسی غیر سینمایی اهدا کند؟ آیا در مباحث تصمیم گیرندگان، مطرح شده که در بدنه سینما کسی هموزن عادل نداریم؟ واقعا نداریم؟ اگر داریم چرا حقشان را خوردید؟ آیا عنوان شده که این جایزه صنفی است و چه بهتر که یکی از پیشگامان فعالیت صنفی، جایزه اصلی را اهدا کند؟ در این زمینه چی؟ واقعا نداریم؟ یا داریم ولی قربانی فعلی رو کم کنی از رقیبان و دیگران قرارشان دادید؟ آیا... آیا در متن مباحث مطروحه صریحا آمده که باید از عادل استفاده ابزاری کنیم و او را سیبل این رویداد به وضوح غیر صنفی قرار دهیم؟ و... طبیعی است که ما نباید این رویداد را متوجه عادل و نوید کنیم، خصوصا که تشویق سالن و تیتر شدن های فردای ماجرا، قابل پیش بینی بوده است، اتفاقی که کمتر کسی از آن می گذرد، ولی دراین بین بد نبود که عادل کمی به جوانب امر فکر می کرد چرا که ظرفیت دوست داشتنی او را دارند به بهای نازلی قربانی امیالی آشکار می کنند و در یک کلام دارند به ابتذالش می کشند. او خودش بهتر می داند که ابتذال شاخ و دم ندارد.
Share/Save/Bookmark