توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36584
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۴
اشتون کارتر در میانه جلسات کری و ظریف :همیشه گزینه نظامی را حفظ می‌کنیم
وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که گزینه اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران به دستور باراک اوباما همچنان حفظ شده است.
اشتون کارتر در میانه جلسات کری و ظریف :همیشه گزینه نظامی را حفظ می‌کنیم
به گزارش خط نیوز ، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا امشب به همراه ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش در میان خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

خبرنگاری در خصوص مواضع پیشین پنتاگون در قبال برنامه هسته‌ای ایران و بخصوص گفته‌های مقامات وقت وزارت دفاع آمریکا در سال ۱۳۸۸ مبنی بر حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران سوالی مطرح کرد و پرسید آیا حالا که در حال گفت‌وگو با ایران هستید، هنوز هم همان مواضع را دارید؟

کارتر پاسخ داد: «هنوز ابزار اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران را به دستور باراک اوباما حفظ کرده‌ایم. البته جان کری هم در حال مذاکره است ولی می‌دانیم که توافق نکردن بهتر از امضای توافق بد است.»

کارتر افزود: «هنوز گزینه نظامی را روی میز نگه داشته‌ایم و می‌دانیم که حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، باعث به عقب رانده شدن برنامه هسته‌ای ایران می‌شود ولی ایران خواهد توانست این تأسیسات را بازسازی کند.»

ژنرال دمپسی هم در ادامه و تأیید سخنان مافوق خود گفت: «همیشه گزینه نظامی را حفظ می‌کنیم.»

نشریه پولیتیکو هفته پیش از فرود آمدن بزرگترین بمب غیراتمی جهان بر تأسیسات شبیه‌سازی شده فردو در خاک آمریکا و شبیه‌سازی حمله به این مرکز زیرزمینی خبر داده بود؛ بمب سنگرشکن ۳۰ هزار پوندی (۱۵ تنی) جدید آمریکا، در پروژه‌ای به نام «نفوذگر مهمات انبوه» یا MOP ساخته شده است.
Share/Save/Bookmark