توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 49337
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۳
مرکز سگ‌های موادیاب ‌راه‌اندازی می‌شود‌
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مرکز سگ‌های موادیاب هم در سال آینده برای مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان تقویت و راه‌اندازی می‌شود.
مرکز سگ‌های موادیاب ‌راه‌اندازی می‌شود‌
به گزارش خط نيوزبه نقل از تسنیم ، سردار اسدالله هادی‌نژاد عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هررمزگان با اشاره به کشف 700 تن مواد مخدر در استان از ابتدای امسال تاکنون، اظهار داشت: عمده مواد مخدر کشف شده شامل تریاک، حشیش، هروئین و شیشه است.

وی بیان داشت: قاچاقچیان بهترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر برای انتقال مواد مخدر به اروپا را مسیر ایران می‌دانند به همین منظور تلاش جدی و بی‌وقفه برای مسدود کردن مرزها و تغییر مسیر انجام شده و ادامه دارد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع مصرف برخی مواد مخدر در بین جوانان، گفت: پیشگیری بهترین راهکار مقابله و اصل و اساس سیاست‌گذاری‌ها است که برای این امر مهم، دستگاه‌های فرهنگی و همه اقشار و به ویژه خانواده‌ها باید تلاش کنند تا از شیوع این مواد جلوگیری کنند.

سردار هادی‌نژاد با بیان اینکه پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید در برنامه‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: حوزه اولیه پیشگیری از مصرف مواد خانواده‌ها هستند اما متأسفانه اطلاعات خانواده‌ها در این زمینه بسیار کم است از همین‌رو باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: به زودی مرکز اطلاعاتی هماهنگی سه استان در شرق کشور برای مبارزه با مواد مخدر مستقر و مرکز سگ‌های موادیاب هم در سال آینده برای مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان تقویت و راه‌اندازی می‌شود.

استان هرمزگان به‌واسطه همسایگی با دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان‌ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.

امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق‌های تندرو در پیش گرفته‌اند.
Share/Save/Bookmark