توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30427
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۴
بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ - اینچئون
نتایج کامل ایران در روز دوم/ ۲۳ مدال رنگارنگ حاصل کار ورزشکاران ایران
دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی در حالی به پایان رسید که ایران ۲۳ مدال رنگارنگ کسب کرد.
نتایج کامل ایران در روز دوم/ ۲۳ مدال رنگارنگ حاصل کار ورزشکاران ایران
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، نمایندگان ایران در رشته‌های مختلف در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی به رقابت پرداختند و مدال‌های رنگارنگی نیز کسب کردند.

ایران امروز ۳ طلا، ۱۲ نقره و ۸ برنز کسب کرد.

نتایج کامل ایران در روز دوم به شرح زیر است:





شنا:

حامد اصغریان در ماده ۱۰۰ متر کلاس S۱۲، مازیار ماضی و عرفان اسماعیلی در ماده ۵۰ متر کرال سینه و علیرضا جلیلی در کرال پشت کلاس S۴ از راهیابی به فینال بازماندند و حذف شدند.

درو زرگر دیگر نماینده ایران در ماده ۵۰ متر کرال پشت به دلیل بیماری در این مسابقه شرکت نداشت و از جدول کنار گذاشته شد.

کشتکار و کریمی با ثبت رکوردهای ۱:۰۷:۲۴ و ۱:۰۶ دقیقه راهی مرحله نهایی این ماده در کلاس اس ۱۳ شدند. محمد حسین کریمی در ادامه رقابت های شنا مدال برنز ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس اس ۱۳ را از آن خود کرد. کریمی در ۱۰۰ متر کرال سینه کلاس اس ۱۳، سوم شد و مدال دیگری را برای کاروان ورزشی غدیر به ارمغان آورد.

در این ماده مصطفی محمدی نیز شرکت داشت، اما نتوانست حداقل ورودی را کسب کند و حذف شد. وحید کشتکار و مصطفی محمدی به ترتیب پنجم و هشتم شدند.

اسماعیلی و ماضی به فینال ماده ۱۰۰ متر پروانه صعود کردند. در ادامه رقابت‌های شنا اسماعیلی و ماضی در فیتال ماده ۱۰۰ متر پروانه کلاس اس ۹ هفتم و هشتم شدند.

شاهین ایزدیار در فینال شنای ۱۰۰ متیر کرال سینه توانست رکورد ۵۷:۰۵ را به نام خود ثبت کند و در جایگاه دوم قرار بگیرد. ایزدیار در ماده ۱۰۰ متر پروانه رکورد ۱:۰۴ را از خود به جای گذاشت و دوم شد. این دومین مدال ایزدیار در روز دوم مسابقات است.

تیم شنای چهار در ۵۰ متر ایران متشکل از علیرضا جلیلی، علی امینی، مازیار ماضی و علی نیکو در بین پنج تیم باقی مانده در رده آخر قرار گرفت.

دوومیدانی:


در ادامه رقابت های دو و میدانی دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است، مسعود حیدری در ماده پرتاب وزنه کلاس F۱۱/۱۲ با ثبت رکورد ۱۳ متر و ۸۲ سانتی متر به مدال نقره دست یافت.

آریان لطفی در همین ماده چهارم و فالح ناصری پوران به ششمی بسنده کردند.

محمد الوانپور در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی در پرتاب نیزه ایران را صاحب مدال طلا کرد.

وی با ثبت رکورد ٣٧ متر و ٢٣ سانتی متر علاوه بر جابه جایی رکورد جهان مدال طلای این ماده را نیز از آن خود کرد. عیسی شکری‌پور در همین ماده به عنوانی بهتر از چهارمی نرسید.

سیدحبیب حسینی در ماده دوی ۲۰۰ متر مردان کلاس T/۱۲ با ثبت رکورد ۲۳ ثانیه و ۲۸ صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت.

هاشمیه متقیان در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۵/۵۶ با ثبت رکورد ۱۴ متر و ۲۲ سانتی متر به مدال نقره دست یافت.

لیلا ملکی در همین ماده با ۱۳ متر و ۴۸ سانتی‌متر سوم شد.

عبدالرسول میرشکاری، پرتاب‌گر نیزه ایران در کلاس f۴۶ با ۵۲.۷۰ به مقام سوم و مدال برنز دست یافت. پرتاب‌گر چینی قهرمان و ورزشکار هندی در مکان‌های اول و دوم قرار گرفتند.

جلال خاکزادیه در پرتاب دیسک مردان کلاس F۳۴ با ثبت رکورد ۴۲ متر و ۳۳ سانتی متر به مدال نقره دست یافت. سیامک صالح فرج‌زاده هم با ۳۷ متر و ۴۳ سانتی‌متر به مدال برنز دست یافت.

حمید اسلامی در دوی ۱۵۰۰ متر نابینایان و کم‌بینایان کلاس T۱۱ با ثبت رکورد ۴ دقیقه و ۲۱ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت.

امین عبدول‌پور در دوی ۱۵۰۰ متر کلاس T۴۶ با ثبت زمان ۴ دقیقه و ۱۶ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت.

علی الفت‌لاوی در پرش طول مردان کلاس F۳۶/۳۷/۳۸ با ثبت رکورد ۵ متر و ۹۳ سانتی‌متر به مدال برنز دست یافت.

هاجر تکتار در پرتاب وزنه زنان کلاس F۱۱/۱۲ با ثبت رکورد ۸ متر و ۶۲ سانتی متر به مدال نقره دست یافت.

گلبال:

تیم گلبال مردان ایران امروز (دوشنبه) در دومین دیدارش با نتیجه ۱۰ بر ۴ از سد کره جنوبى گذشت. تیم کشورمان روز گذشته نیز در نخستین دیدارش مقابل عراق به برتری رسیده بود.

تیم ملی گلبال بانوان ایران در بازی های پاراآسیایی امروز مقابل تایلند قرار گرفت و به برتری ۱۱ بر ۲ دست پیدا کرد.

تیراندازی با کمان:

در مرحله مقدماتی مسابقات تیراندازی کامپوند، هادی نوری و کاظم تن در بخش آقایان، مجید کاکوش در کلاس w۱ و سمیه عباس پور و سید زهرا حسینی در بخش بانوان به مرحله حذفی راه پیدا کردند.

در ادامه رقابت های تیراندازی با کمان بازی‌های پاراآسیایی و در قسمت تیمی این مسابقات، در بخش بانوان زهرا نعمتی و راضیه شیر محمدی و در بخش مردان ابراهیم رنجبر و غلامرضا رحیمی با غلبه بر حریفانشان به مرحله حذفی راه پیدا کردند.

تیراندازی:

در پایان مسابقات تپانچه بادی ۱۰ متر کلاس p۲ ساره جوانمردی با کسب امتیاز ۳۸۰ در دور مقدماتی و ۲۰۰/۴ در فینال این رشته طلایی شد.

وی در این رشته رکورد فینال مسابقات جهانی را نیز جابجا کرد. رکورد پیشین فینال این رشته که در اختیار خودش بود به ۲۰۰/۴ ارتقا یافت.

عالیه محمودی دیگر نماینده کشورمان نیز با ۱۶۴/۹ امتیاز به مدال برنز دست یافت.

مهدی زمانی در فینال مسابقات تیراندازی تپانچه بادی ۱۰ متر مردان با رکورد ۱۹۳/۵ نایب قهرمان شد.

بدمینتون:


مریم رحمانی نماینده ایران در رشته بدمینتون بانوان با واگذار کردن دو گیم به حریف مقتدر ژاپنی از دور مسابقات کنار رفت. او با شکست در دو گیم با نتایج مشابه(۲۱-۶) به کار خود در این دوره از بازی‌ها پایان داد.

بوچیا:

محمدرضا کاری و فاطمه بهنمی برای کسب مدال برنز دبل کلاس ٣ بوچیا با تیم هنگ کنگ رقابت کردند و در نهایت با نتیجه ٥ بر یک مغلوب این تیم شدند. تیم ایران پیش از این دیدار هم ٦ بر صفر از تیم کره شکست خورده و از رسیدن به فینال بازمانده بود.

جودو:

سعید رحمتی در وزن ۶۶ کیلو گرم در دور نخست حریف تایلندی را شکست داد تا راهی نیمه نهایی شود. او در نیمه نهایی مقابل جودو کار میزبان بازنده شد.

رحمتی در شانس مجدد مقابل جودوکای ژاپن با امتیاز برنده شد و به مدال برنز رسید. سید میثم بنی تبار در وزن ۶۰ کیلوگرم هم امروز به تاتامی رفت اما در نهایت در نیمه نهایی مقابل حریف مغول شکست خورد و در مرحله شانس مجددا در ۱۰ ثانیه پایانی مقابل حریف چینی بازنده شد.

بسکتبال:


بسکتبال با ویلچر کشورمان امروز در چهارمین دیدار خود مقابل هنگ کنگ با نتیجه ۹۸ بر ۳۷ به برتری دست یافت و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران در اولین بازی خود مقابل تیم ملی چین با شکست عجیبی مواجه شد. ایران در این دیدار با حساب ۱۱۱ بر ۱۵ مقابل حریف چینی بازی را باخت تا یک نتیجه باورنکردنی رقم بخورد.

تنیس روی میز:


مریم علیزاده نماینده ایران در دیدار برابر نماینده تایلند در حالی که گیم اول را با پیروزی پشت سر گذاشته بود با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از مرحله انفرادی این دوره از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون کنار رفت. همچنین الهام چزانی، دیگر ملی‌پوش کشورمان در تنیس روی میز بانوان از حریف هندی خود با نتیجه ۳ بر یک باخت و حذف شد.

در مسابقات تنیس روی میز مردان در بازی‌های آسیایی امروز (دوشنبه) جانفشان با ٢ برد پیاپی مقابل نمایندگان کره و سنگاپور به نیمه نهایی رسید.

رنجبر دیگر نماینده ایران با پیروزی بر بازیکن چین و باخت به نماینده کره دوم گروه خود شد و به نیمه نهایی رسید.

فوتبال:

تیم فوتبال ۵ نفره ایران امروز در ورزشگاه سئونهاک با نتیجه ۲ بر یک مقابل چین به برتری رسید.

گل‌های ایران را در این بازی بهزاد زادعلی اصغری در دقیقه ۸ و صادق رحیمی در دقیقه ۲۸ به ثمر رساندند. تک گل چین را دوندونگ لین در دقیقه ۴۴ وارد دروازه ایران کرد.

تیم فوتبال هفت نفره امروز دوشنبه در دومین بازى خود در رقابت هاى پاراآسیایى با نتیجه ۴ بر صفر از سد سنگاپور گذشت.

وزنه‌برداری:


در ادامه بازی های آسیایی ۲۰۱۴ امشب و در وزن ۵٩- کیلوگرم امیر جعفری ارنگه با مهار وزنه ١٨٨ کیلوگرمی مدال طلا را بر گردن آویخت و رکورد آسیا را دو کیلوگرم افزایش داد. حمزه محمدی دیگر ورزشکار کشورمان در این دسته با بالا بردن وزنه ١٨۵ کیلوگرمی مدال نقره را به دست آورد.
/فارس
Share/Save/Bookmark