توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62927
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷
استاندار کرمانشاه:
فرصت‌سوزی در زمینه تسهیل صادرات را نمی‌پذیریم
فرصت‌سوزی در زمینه تسهیل صادرات را نمی‌پذیریم
استاندار کرمانشاه با انتقاد از تاخیر در روند اجرای طرح جامع گمرک پرویزخان، گفت: فرصت‌سوزی در زمینه تسهیل صادرات و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز آن را نمی‌پذیریم.

هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که امروز (7 دی) برگزار شد، از تاخیر در اجرای طرح جامع گمرک پرویزخان انتقاد کرد و گفت: اینکه با گذشت یازده ماه این پروژه فقط هفت درصد پبشرفت دارد، پذیرفتنی نیست.

به گزارش خط نیوز و به نقل ازایسنا، بازوند ادامه داد: یک ماه بعد از کلنگ‌زنی طرح جامع گمرک پرویزخان، از این پروژه بازدید داشتم و اعلام کردم پیمانکار توانمند نیست و باید خلع ید شود، اما تعللی که در این زمینه صورت گرفت روند کار را به تاخیر انداخت.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از شیوه عملکرد پیمانکار این پروژه، اظهار کرد: اینکه بارندگی و سرما مانع اجرای کار شده، قابل قبول نیست.

بازوند گفت: در برخی پروژه‌های عمرانی پیمانکاران علی‌رغم مطالبات زیاد هنوز پای کار هستند، اما در این پروژه پیمانکار خوب کار نمی‌کند و سروقت هم پول می‌گیرد و این یعنی پیمانکار رانتی است و از نظر ما باید تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اهمیت صادرات و فراهم کردن زیرساخت‌های آن خصوصا در شرایط کنونی تحریم‌ها، افزود: نمی‌توانیم به این شکل کار کنیم و بعد بگوییم کار جهادی و انقلابی انجام دادیم.

ساختار صادرات محصولات کشاورزی ظرف 10 روز اصلاح شود

استاندار کرمانشاه همچنین از مشکلات صادرات محصولات کشاورزی در مرزهای استان که گاهی باعث هدررفت و فاسد شدن محصولات می‌شود هم یاد کرد و ادامه داد: این امر نشان می‌دهد در زمینه مدیریت صادرات کالا با طرف عراقی چندان هماهنگ نیستیم.

بازوند خواستار ورود پررنگ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی به این موضوع شد و عنوان کرد: باید ظرف 10 روز آینده این روند به صورت ساختاری اصلاح شود.

وی همچنین از عدم واگذاری اراضی به متقاضیان احداث سردخانه و انبار برای صادرات محصولات کشاورزی در مرزها هم انتقاد کرد و گفت: بارها متقاضیان به ما مراجعه کردند و از مشکلات عدم واگذاری زمین چه در منطقه ویژه اقتصادی و چه در محدوده گمرک گلایه داشتند.

استاندار کرمانشاه بر لزوم حل هرچه سریع‌تر این معضل تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی باید همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

سرمایه‌گذار خارجی تاییده شده را همه جانبه حمایت می‌کنیم

بازوند اشاره‌ای هم به موضوع حضور سرمایه‌گذاران چینی در استان داشت و اظهار کرد: سرمایه‌گذار خارجی که به تایید بانک مرکزی و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی رسیده یک فرصت استثنایی برای ما است که نباید آن را از دست بدهیم.

وی از حمایت همه جانبه مدیران استان از سرمایه‌گذاران تایید شده خبر داد و اضافه کرد: مدیران نیز باید وقت خود را صرف حمایت و تسهیل شرایط برای این سرمایه‌گذاران کنند و درگیر مسال غیرکارشناسی نشوند.
Share/Save/Bookmark