توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47168
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۹
شریعتمداری: اگر فرصت اجازه دهد روحانی از چشمه‌های تولید گردوغبار اهواز بازدید می‌کند
معاون اجرایی رئیس جمهور از تشکیل جلسه کارگروه ملی ریزگردها فردا در استان خوزستان به ریاست رئیس جمهور خبر داد.
به گزارش خط نيوز به نقل از فارس، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور درباره سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، اظهار داشت: به دنبال حادثه‌ای که پس از وقوع ریزگردها در منطقه خوزستان که امری مسبوق به سابقه ولی این بار از شرکت بیشتری اتفاق افتاد و برخی فعالیت‌های جاری در حوزه انتقال برق و تصفیه آب در شهر را با مخاطراتی مواجه کرد که عمدتاً در شهر اهواز و در برخی نقاط دیگر با این مشکل مواجه شدند.

وی در ادامه افزود: در این میان نیز دولت عملیات‌های متراکمی را در مجموعه استان سامان داد که در این راستا معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا به خوزستان سفری داشته‌اند که تصمیماتی اتخاذ شد که آن تصمیمات به مرحله اجرا در آمد و در این فاصله نیز وزرای نیرو، جهاد کشاورزی به این استان سفر کردند و هر کدام در حوزه مسئولیت خودشان اقدامات وسیعی را در حل مشکلات استان خوزستان آغاز کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تأکید کرد: برای بازدید از مجموعه عملیات صورت گرفته توسط همکارانمان در دولت هم در مدیریت محلی و ملی و همچنین ارزیابی همه اقدامات انجام شده در طی روزهای گذشته، آقای رئیس جمهور فردا سفری را به استان خوزستان و شهر اهواز خواهند داشت و از نزدیک مجموع عملیات‌هایی که دولت انجام داده را و یا در دست اجرا قرار داده را مورد بازدید قرار خواهند داد.

شریعتمداری ادامه داد: همچنین آن دسته از فعالیت‌هایی که با ایجاد تجهیزات فنی برای کنترل مسائل زیست محیطی استان خوزستان شهر اهواز تعبیه شده و همچنین اقداماتی که در راستای سالم‌سازی هوا و تبدیل گاز ترش به شیرین و انتقالش به برخی پالایشگاه‌ها و از بین بردن برخی تولیدات مزاحم در منطقه مورد بازدید آقای رئیس جمهور قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله اگر فرصت اجازه دهد در جریان بازدید از چشمه‌های تولید گردوغبار در حوالی شهر بازدید خواهد شد و سایر فعالیت‌هایی که در استان در جریان است مورد توجه و اهتمام آقای رئیس جمهور خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: همچنین کارگروه ملی ریزگردها که زیرنظر شورای عالی محیط زیست تشکیل جلسه می‌داده است این بار در استان خوزستان تشکیل خواهد شد و در آن جلسه گزارشی از سوی آن کارگروه هم به استحضار آقای رئیس جمهور می‌رسد و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد. همچنین جلسه شورای اداری هم بر انجام اقدامات و عملیات گسترده‌تر برای ارائه خدمات بیشتر مردم خوزستان در حضور رئیس جمهور تشکیل خواهد شد.
Share/Save/Bookmark