توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 27188
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۹
فیلم طلا و مس هم چینی شد!
به همت رايزني فرهنگي كشورمان ، فیلم سینمایی "طلا و مس" با زیر نویس چینی و انگلیسی در دانشگاه تکنولوژی پکن به نمایش در آمد.

به گزارش خط نیوز به نقل از تابناک، به همت رايزني فرهنگي كشورمان و با هماهنگی و تلاش بعمل آمده با مسئولین دانشگاه تکنولوژی پکن فیلم سینمایی طلا و مس با زیر نویس چینی و انگلیسی با حضور حسين جلیلوند رایزن فرهنگی ايران ، خانم وو رییس بخش بین الملل دانشگاه صنعت پکن، اساتید دانشگاه تکنولوژی پکن و دانشجویان ایرانی این دانشگاه ۲۷ فروردين ماه به نمایش گذاشته شد.

قبل از پخش فیلم خانم "وو"، رییس بخش بین المللی دانشگاه تکنولوژی پکن گفت:بسیار خرسندم که در کنار شما این فیلم ایرانی را می بینم.

وي افزود: در دانشگاه تکنولوژی پکن ، دانشجویان ۸۲ کشور در رشته های مختلف با تنوع فرهنگي مشغول به تحصیل می باشند. امروز سعی شد گوشه ای از فرهنگ و تمدن و هنر سینمای ایران را برای شما به نمایش بگذاریم .

جلیلوند گفت:جامعه بشری دارای یک میراث ماندگار به نام فرهنگ است که در بستر تعامل افراد انسانی با یکدیگر و در طول تاریخ در یک منطقه جغرافایی شکل می گیرد. فرهنگ را باید آیینه تمام نمای رفتار اجتماعی و شخصیتی افراد یک جامعه دانست.

وي افزود : درعصر انقلاب اطلاع رسانی باید جریان تعامل فرهنگ ها را مهمتر از گذشته در نظر گرفت. در جریان فرایند سریع اطلاع رسانی ، موضوع اصلی بکارگیری درست و بموقع اطلاعات است که میتواند به عنوان هنر مدیریت اطلاعات نامیده شود.در فرایند تعامل و گفتگوی فرهنگ ها عنصر هم افزایی فرهنگ ها می تواند مورد توجه جدی قرار گیرد. بنابراین فرهنگ ها در کنار یکدیگر و با تعامل باید سعی در شناساندن عناصر اصلی وشاخصه های ماندگار و قابل عرضه فرهنگ خود نمایند. در این فرایند آنچه مهم است مدارا، سعه صدر و باور داشتن تمدن های اصیل و با شاخصه های معنوی و انسانی برتر است.

رايزن فرهنگي ايران گفت: از میان همه عوامل و صنایع فرهنگی می توان به نقش برجسته صنعت سینما در معرفی شاخصه های فرهنگی یک جامعه بشری تاکید بیشتری نمود.

وي با اشاره به مشخصه های فرهنگی سینمای ایران از جمله معنویت گرایی ،بکار گیری مفاهیم مشترک انسانی و توجه به اهمیت و تقویت نهاد های اجتماعی از جمله نهاد خانواده گفت:در سینمای ایران واقعیات اجتماعی به تصویر کشیده می شود و از این منظر سینمای ایران را می توان سینمای واقع گرا به حساب آورد.

جليلوند گفت: همه ساله ده ها فیلم برتر ایرانی در کنار فیلم های برگزیده دیگر کشور ها در این جشنواره در ایران شرکت می کنند. در سال ۲۰۱۲ ، ده فیلم از کشور چین فرصت حضور در جشنواره فیلم فجر را پیدا کردند و درخشش خوبی در این جشنواره بین المللی داشتند. این موضوع نشان از آن دارد که جشنواره های بین المللی که در دو کشور ایران و چین برگزار می گردد نیز باید فرصتی را برای هنرمندان دو کشور فراهم نماید.
Share/Save/Bookmark