توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43748
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۱
بررسی تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بررسی تعطیلی شنبه به‌جای پنجشنبه از پیگیری برخورد سلبی نیروی انتظامی با گردشگران اسپانیایی به‌خاطر عدم‌رعایت حجاب از طریق سردار اشتری خبر داد.
به گزارش خط نیوز به نقل از تسنيم، مسعود سلطانی‌فر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته دولت در پاسخ به پرسشی درباره برخورد سلبی نیروی انتظامی با برخی گردشگران اسپانیایی به‌دلیل عدم رعایت حجاب عنوان کرد: مسلماً این مسئله را از طریق معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی پیگیری خواهیم کرد تا این نوع رفتارها با اتباع خارجی که نادرست است بررسی شود، البته ما فقط یک طرف قضایا را شنیدیم و باید صحبت هر دو طرف را بشنویم کما اینکه برخوردهای سلبی با گردشگران نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده است و چنین مواردی نیز نادر است ولی حتی یک مورد آن نیز نباید رخ دهد.
وی در توضیح بیشتر عنوان کرد:‌ البته این‌گونه مسائل برای تمام گردشگران دنیا وجود دارد و اینکه بخواهیم یک برخورد سلبی با 7 الی 8 گردشگر خارجی را آن‌قدر بزرگ کنیم صحیح نیست، مثلاً چندی قبل در اسپانیا آژانس‌های مسافرتی این کشور 48 ساعت اعتصاب کردند برای اینکه پلیس آن کشور نمی‌توانست در برابر جیب‌بری از گردشگران برخورد لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توضیحات بیشتر نسبت به برخوردها و مشکلاتی که برای گردشگران خارجی در ایران رخ می‌دهد، توضیح داد: مثلاً یک مورد مشکل حادثه برای گردشگران خارجی در سال گذشته رخ داده بود که اتفاقاً پلیس به کمک گردشگران آمد و ما هم از این گردشگران که به‌نوعی از آنان دستبرد زده شده بود دلجویی کردیم. در مجموع گردشگر خارجی به‌نوعی سفیری برای تبلیغ ایران در کشورهای خودشان است بنابراین باید در برخورد با آنها تمام ملاحظات را در نظر داشت.

* بررسی تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه

سلطانی‌فر همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ساماندهی تعطیلات در دولت عنوان کرد: به هر حال ما در کشورمان جمعه تعطیل است و به‌نوعی پنج‌شنبه‌ها نیز نیمه‌تعطیل به حساب می‌آید و این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا شنبه و یک‌شنبه تعطیل است و به‌نوعی ما 4 روز ارتباطات بین‌المللی‌مان با دنیا دچار اختلال می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأیید بررسی و استقبال از تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه خاطرنشان کرد: این طرح در یکی از کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است تا نظر همه نهادها و سازمان‌ها درباره تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه گرفته شود و پس از آن در کمیسیون داخلی دولت و در نهایت در دستور کار دولت قرار گیرد.
Share/Save/Bookmark