توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 46079
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷
دولت بال درآورد!
اعتدال دولت در استقبال از يك هواپيماي اجاره‌اي بال پرواز در آورد و به هوا رفت تا آبروي سياسي و فرهنگي يك ملت عزتمند و با سابقه تمدني، در مسلخ يك پرواز تبليغاتي – سياسي فنا شود.
دولت بال درآورد!
به گزارش خط نیوز؛ شايد كساني – يا حتي بسياري – پيدا شوند كه دلايل علمي و اقتصادي براي اولويت خريد هواپيما داشته باشند؛ اين پذيرفتني است اما چنين پايكوبي و دست افشاني و سردادن سرود ملي! و حضور وكلا و وزرا و شخصيت‌ها را چگونه و با چه توجيهي مي‌توان پذيرفت؟! دولت اعتدال اين روزها با چالش «مشروعيت برجام» و «خورشيد تابان» بودن و «فتح‌الفتوح» شدن آن روبه‌روست و فرود هواپيماي ايرباس اجاره‌اي در مهرآباد را بايد با بوق و كرنا خرج اين مشروعيت مي‌كرد اما فكري براي آبروي ملت ايران نكرد. در ميان دولتي‌ها شايد برخي معتقدند بايد «مانور»ي از خريد هواپيما داده شود تا هم «ترامپ» ببيند كه برجام «اجراي دوطرفه» شده است و هم دنيا بپذيرد كه ما هم يك سوي «برد» برجام هستيم و هم مردم كه در چالش برجام هستند، دستاورد آن را ببينند، آن هم در زماني كه ترامپ ساز بازنگري در برجام را كوك كرده است و مردم نيز رونقي در فضاي كسب و كار نمي‌بينند؛ حقيقتي كه دولتي‌ها نيز به آن معترفند.
روي سخن درباره مراسمي است كه بخش قابل توجهي از افكار عمومي را در شبكه‌هاي اجتماعي رنجاند.

آنها كه نتوانستند هضم كنند كه چرا معاون رئيس جمهور و وزير راه و برخي ديگر از شخصيت‌هاي دولتي بايد چند‌صد نفر را در مراسمي گرد آورند تا مسئول فرانسوي با تبختر از صدور «توسعه» به ايران سخن بگويد و مقام ايراني متواضعانه سر فرود آورد! چه كسي مي پذيرد كه «سرود ملي» كشورش را براي يك خريد اجاره‌اي و در مراسمي پرهياهو به اسم واردات علم و توسعه بنوازند؟! شايد آقايان مي پذيرند چون پيش از اين برجام را آفتاب تابان ناميدند. اما در نگاه دنيا به شيوه رويارويي با اتفاقات پسابرجام غافل‌اند. ذوق‌زدگي هايي كه اقدامي براي فروش در داخل است اما خريدار خارجي هم دارد و دنيا به ويژه طرف‌هاي مذاكره هسته‌اي، باقيمانده مناسبات خود را با ايران در پسابرجام با همين ذوق‌زدگي‌ها تنظيم مي‌كنند!| صفحه 4 را بخوانيد
منبع : روزنامه جوان
Share/Save/Bookmark