توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63809
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱
احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
يقين دارم كه آقاي احمدي‌نژاد ليستي ندارد و از هيچ فهرستي هم حمايت نخواهد كرد.
احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
به گزارش خط نيوز، بهمن شریف زاده، روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد درباره حمایت احمدی‌نژاد از نامزدها یا لیست‌های انتخاباتی به اعتماد گفت: «كساني كه با اين جريان قرابت فكري داشتند، رد صلاحيت شده‌اند اما هرگز و اصلا اين احتمال وجود ندارد كه از سوي جريان بهار و آقاي احمدي‌نژاد فهرست انتخاباتي منتشر شود. يقين دارم كه آقاي احمدي‌نژاد ليستي ندارد و از هيچ فهرستي هم حمايت نخواهد كرد.

اساسا قرار نيست در اين انتخابات ليستي هم ارايه كنند. اگر منظورتان از نزديكان احمدي‌نژاد كساني هستند كه قبلا با ايشان همكاري مي‌كردند، آنها الزاما با آقاي احمدي‌نژاد همفكر نبوده و نيستند. به بيان ديگر تعدادي از وزراي كابينه آقاي احمدي‌نژاد اساسا با ايشان همفكر نبودند اما به دليل فكر فراجناحي كه احمدي‌نژاد داشت، از آنها در هيات دولت استفاده مي‌كرد.

اگر نام برخي وزراي سابق دولت نهم و دهم را در برخي ليست‌هاي انتخاباتي مي‌بينيد، به اين معنا نيست كه آنها مورد حمايت آقاي احمدي‌نژاد هستند يا به اين جريان گرايش دارند. گاه مي‌بينيم كه مخالف‌ترين افراد با آقاي احمدي‌نژاد از بين وزراي خود او بوده‌اند. از سويي بسياري از نزديكان به ايشان در انتخابات نام‌نويسي نكردند؛ بنا هم اين نبوده كه نام‌نويسي كنند.

اما چند نفري كه از هواداران آقاي احمدي‌نژاد بودند و نام‌نويسي كردند هم ردصلاحيت شدند. به بيان دقيق‌تر كسي از نزديكان احمدي‌نژاد در انتخابات نام‌نويسي نكرده است؛ بلكه تعدادي از هواداران اقدام كردند كه آنها هم ردصلاحيت شدند. اما ممكن است از سوي برخي كانديداها تلاش شود كه با استفاده از نام احمدي‌نژاد به مجلس راه پيدا كنند؛ يعني خودشان را به اين جريان منتسب مي‌كنند. ممكن است در گذشته سابقه هواداري از احمدي‌نژاد را داشتند اما بعدها جدا و دور شدند و مثلا به «جمنا» رفته‌اند، اما الان براي ورود به مجلس مي‌خواهند از همان گذشته استفاده كنند.

اين طرح وجود دارد و هنوز برخي مي‌خواهند از آن سابقه استفاده كنند. به همين دليل ممكن است ببينيد برخي با اسم و عكس احمدي‌نژاد تبليغ مي‌كنند و اين توهم به وجود بيايد كه احمدي‌نژاد حامي اين فرد يا گروه است؛ اما اين طور نيست...

آقاي احمدي‌نژاد از ليستي يا كسي حمايت نمي‌كنند اما رويكرد تحريمي ندارند فقط مي‌گويند به اسم ما كسي وارد مجلس نشود. اين هم كه ليستي ارايه نمي‌كنند به اين دليل است كه معترضند كه چرا اين تفكر را رد صلاحيت مي‌كنند.»

منبع: الف
Share/Save/Bookmark