توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 40859
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
حمید رضا ترقی:
هاشمی کنترل خود را از دست داده است
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه وابستگی به حضرت امام مسئولیت می‌آورد، نه مصونیت، گفت: موضع آقای هاشمی رفسنجانی درباره شورای نگهبان دشمن شاد کن است.
هاشمی کنترل خود را از دست داده است
به گزارش خط نیوز به نقل از تسنیم، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که همه علاقه‌مند به بازخوانی یاد و عظمت روزهای ورود امام خمینی (ره) به کشور بودند، اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی در فرودگاه مبنی براینکه به بیت امام خمینی(ره) هدیه بدی داده شد، موضعی کاملاً دشمن شاد کن و خلاف انتظار ملت در چنین برهه زمانی بود.

وی ادامه داد: اظهارات آقای هاشمی نشان می‌داد که در اثر عصبانیت کنترل موضع‌گیری خود را از دست داده است و براساس نقشه و طراحی این کار را کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه افزود: مطالبی که آقای هاشمی در فرودگاه درباره شورای نگهبان مطرح کرد، هر کدام جای اشکال و صحبت فراوان دارد، چراکه به نظر می‌رسد از منطق کافی و لازم برخوردار نیست.

ترقی گفت: آقای هاشمی این سوال را از شورای نگهبان پرسید که مسئولانی که در این سمت قرار دارند، اختیارات خود را از کجا گرفته‌اند؛ باید گفت اختیارات اعضای شورای نگهبان از جانب قانون داده شده است و امام (ره) این اختیارات را براساس قانون تصویب کرده است و امروز صلاحیت فقهای شورای نگهبان مورد تأیید مقام معظم رهبری است؛ لذا طرح این سوالات کاملاً بی منطق و بی اساس است.

وی ادامه داد: متأسفانه آقای هاشمی با حمله به شورای نگهبان کام ملت را تلخ کرده و نسبت به مسائل کشور بی انصافی کرد و از موضع دوگانه با مسائل اجتماعی برخورد کرد.

انتظار آقای هاشمی این است که شورای نگهبان خلاف قانون عمل کند و استثناء قائل شود؛ در حالی که امام خمینی(ره) هیچ وقت برای خود و خانواده خود قائل به استثناء نبود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تصریح کرد: وابستگی به حضرت امام مسئولیت می‌آورد، نه مصونیت. با همه احترامی که مردم ما برای بیت و یادگار امام قائل هستند و ما نیز هیچ وقت بی احترامی را به نوه‌های امام(ره) تأیید نمی‌کنیم و صحه نمی‌گذاریم ولی باید بگوییم این نوع دفاع بد به موقعیت بیت امام آسیب می‌زند.

ترقی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی متهم به تحریف امام(ره) است و بارها مردم ما شنیده‌اند که وی سخنان و مواضع امام راحل را تحریف می‌کند و نشر آثار امام نیز در مورد این تحریف‌ها سکوت کرده و کمتر اظهار نظر کرده است؛ لذا این موضوع نشان می‌دهد که بیت و خانواده امام(ره) ابزاری برای رسیدن اهداف سیاسی است که آقای هاشمی دنبال می‌کند و اگر ما آن اهداف سیاسی را افشا کنیم، چیزی برای حیثیت آقای هاشمی نمی‌ماند.
Share/Save/Bookmark