توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52919
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
طرح فقرزدایی به صورت پایلوت در ۳ استان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به عنوان یک طرح ضربتی و اهمیت به مسئله محرومیت‌زدایی طرح فقرزدایی به صورت پایلوت در ۳ استان کشور اجرایی می‌شود.
به گزارش خط نیوز به نقل از تسنیم، با حضور وزیر کار و مسئولان کشوری و استانی عملیات احداث سیلوی ۱۲۰ هزار تنی بران پارس‌آباد کلنگ‌زنی شد.
این سیلو ظرفیت ۱۲۰ هزار تن را خواهد داشت که اشتغال‌زایی برای ۸۵ نفر را محقق می‌کند و ۳۲۰ میلیارد ریال منابع اعتباری برای اجرای این پروژه مورد نیاز است و در صورت افزایش یک میلیون تنی محصولات بستر‌های مناسبی برای مجموعه زنجیره‌ای انبار و سورتینگ فراهم می‌آید.

علی ربیعی عصر امروز در این مراسم اظهار داشت: به عنوان یک طرح ضربتی و اهمیت به مسئله محرومیت‌زدایی طرح فقرزدایی به صورت پایلوت در ۳ استان کشور اجرایی می‌شود که در این زمینه هم‌اکنون اقدامات اولیه انجام شده و بستر‌ها و امکانات لازم فراهم شده تا بتوانیم در نهایت به شکل سراسری این طرح را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به این که شرایط موجود در استان اردبیل با توجه به مرزی بودن آن هم‌اکنون مبنای کار قرار گرفته است افزود: اجرای طرح اشتغال فراگیر و پایدار روستایی با هدف فقرزدایی یکی از محور‌های اصلی در این زمینه است که هم‌اکنون در دستور کار داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر متاسفانه از ظرفیت‌های مرزی استان اردبیل به شکل مطلوب و مناسب استفاده نشده که نیاز است در این راستا از ظرفیت‌های شرکت‌های صادراتی بهره جست و در استان‌های مستعد کشور ایجاد صنایع بزرگ را مبنای کار قرار داد.

ربیعی بیان کرد: امیدواریم مسئولان استانی با در نظر گرفتن موقعیت‌ها و ظرفیت‌ها توسعه اشتغال را در وهله نخست مبنای کار قرار دهند و با بهره‌برداری از یک مجموعه روزنه امید به روی نیرو‌های جوان و کاری باز شود.
Share/Save/Bookmark