توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63502
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳
امسال 200 هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی کرمانشاه افزوده می‌شود
امسال 200 هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی کرمانشاه افزوده می‌شود
به گفته مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امسال 200 هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات بخش کشاورزی استان افزوده می‌شود.

سعید کریمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سهمیه در نظر گرفته شده از سوی وزارتخانه برای افزایش ۷۵ هزار تنی ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان در سال جاری، اظهار کرد: تاکنون دو برابر این میزان و در حدود ۱۵۰ هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان اضافه شده و پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال حداقل به 200 هزار تن برسد.

وی اضافه کرد: این واحدها به همه زیر بخش‌های دام و طیور، زراعت و شیلات اختصاص داشته‌، هرچند به دلیل ظرفیت‌های خاص استان تمایل سرمایه گذاران به توسعه واحدهای صنایع تبدیلی در دو زیر بخش زراعت و دام بیشتر است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به در دست راه اندازی بودن واحد بزرگ صنایع تبدیلی عسل در شهرستان صحنه داشت و افزود: با توجه به تولید سالانه حدود پنج هزار تنی عسل در استان کرمانشاه نیاز به ایجاد چنین واحد فرآوری در استان احساس می‌شد.

کریمی با اشاره به توانمند بودن سرمایه گذاری که در حوزه فرآوری عسل در شهرستان صحنه ورود کرده، گفت: قرار است این واحد فرآوری در فاز اول در حوزه فرآوری و بسته‌بندی عسل با ظرفیت دو هزار تن کار کند و در فازهای بعدی تولید غذای زنبور عسل و برنامه های دیگری مثل تولید و فرآوری زهر زنبور عسل با توجه به خواص دارویی آن را داشته باشد.

وی در ادامه اشاره ای هم به راه اندازی یک واحد سردخانه بالای صفر درجه دو هزار تنی در شهرستان پاوه برای نگهداری انار داشت و افزود: این واحد سردخانه ای هم اکنون فعال است و قرار است در سنوات آتی در حوزه فرآوری انار و تولید محصولاتی مثل رب انار که نیاز استان است، ورود کند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه مجموع ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی استان کرمانشاه که دو سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان مجوز راه اندازی آنها را صادر کرده‌ را تا پایان سال گذشته بیش از 4.2 میلیون تن اعلام کرد و افزود: تا پایان امسال این ظرفیت به حدود 4.5 میلیون تن خواهد رسید.

وی سپس با بیان اینکه مجموع ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان تقریبا با مجموع تولیدات بخش کشاورزی این استان همخوانی دارد، گفت: با این حال از حیث فرآوری برخی از محصولات کمبودهایی در استان احساس می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز استان به واحدهای فرآوری "زیتون" و "روغن حیوانی"، سرمایه‌گذاری برای راه اندازی واحدهای فرآوری این محصولات را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان کرمانشاه نیاز به ایجاد واحدهای فرآوری "زیتون" و "روغن حیوانی" داریم و سرمایه گذاری در این حوزه‌ها با بازدهی بالایی همراه خواهد بود.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark