توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70522
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۲
خبرهای خوش کرمانشاه
«این مقاله به زبان محاوره ساده نگاشته شده است»
خبرهای خوش کرمانشاه
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز؛ در خبرها آمده بود که امام جمعه محترم کرمانشاه از مقام معظم رهبری نقل مطلبی بدین مضمون داشتند که (خبرهای خوشی از کرمانشاه می رسد) که برخی دوستان آن را منتسب به عملکرد دولت در استان دانسته و برخی نیز در مقام انتقاد از چنین نقلی برآمده و هزینه کردن از رهبری را به صلاح ندانسته بودند. البته خبر خوش می تواند از منشأهای فراوانی به دست بیاید. فارغ از سیاه‌نمایی‌های ممتد، مکرر و ناجوانمردانه‌ای که سالهاست علیه نظام اسلامی توسط جریان ناپاک رسانه‌ای دشمنان این ملت روی می‌دهد و حتی خبرهای خوشحال کننده، بهجت‌زا و امیدبخش را هم در محاق بدبینی و يأس و تخریب می‌برد، اگر نگاه درست و فارغ از سوگیری‌های مخرب داشته باشیم، خبر خوش در کشور به طور عام و در استان کرمانشاه به طور خاص کم نیستند. اما انعکاس این اخبار به علت ذهن بمباران شده‌ی برخی و دست‌خوش شدن آن با بهانه های بنی اسرائیلی و برخورد سیاست‌زده‌ی خطی و جناحی مانع از چشیدن حلاوت آن در بین هموم و حتی برخی نخبگان شده است.
خبر خوش استان می‌تواند آن باشد که بعد از سالهای سال، کرمانشاه عزیز و سرفراز، در سال جاری، گلوگاهی برای گذر زائران با کرامت اربعین شد که انصافاً چه مردم و چه دستگاههای مسئول از دولتی تا غیردولتی در آن خوب درخشیدند. یعنی استان از این ظرفیت خوب، استفاده مناسب نموده و خوش آزمون بود.
خبر خوش دیگر در استان آن بود که علی رغم تنش های فراوان در مناطق شرقی کشور در ایام فتنه سیاه ، مردم فهیم اهل سنت با وجود روحانیت گرانقدر، انقلابی و هوشیار اهل سنت خاصه فرهیخته‌ی ارجمند و ولایتی جناب « ملاعبدالقادر قادری» و سایر بزرگان استان ، از حداقل تنش‌ها برخوردار بود و این عدم تاثیرپذیری مردم شریف اهل سنت استان از تحریکات ضد انقلاب در کنار سایر برادران می تواند ثمره یک همدلی برای آینده باشد.
خبر خوش دیگر استان این می تواند باشد که سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر عزیزان دخیل در برقراری امنیت و نظم، در چند ماه گذشته و در میان امواج توطئه‌ها، نگذاشتند این منطقه آسیب های امنیتی جدی را تجربه کند.
این مطلب از آن رو شایسته‌ی توجه و موجب افتخار است که استان ما، چون دارای مرزی طولانی با برخی متخاصمین نااهل است کنترل آنها و عدم آسیب به مردم، وقت و چشم های بیدار فراوانی می طلبد.
رویداد خوشحال کننده‌ی دیگر، باز شدن مرزها و بازارهای جدید در استان است که بر شاخصی‌های زندگی مرزنشینان غیور تاثیرات فراوانی دارد.
اینها همه می‌توانند خبر خوش باشد در کنار اینها، نگارنده را می‌توان از منتقدین رسانه‌ای استاندار فعلی کرمانشاه دانست که علت تامه‌ی آن نیز نه شخص و شخصیت ایشان بلکه حاشیه هایی است که برخی دوستان گاهی دلسوز ایجاد نموده‌اند که این حاشیه‌ها مرغوبیت متن را ندارد و به آن ضربه زده است. استاندار فعلی کرمانشاه نیرویی دارای سلامت نفسانی، متدین، جوان، پاکدست و پاک اندیش است و در عین حال اهل زد و بندهای سیاسی و اقتصادی و مواردی از این دست نیست و این نکته را منتقدین و حتی مخربین هم نمی‌توانند نفی کنند.
نگارنده معتقد است برخلاف برخی نقدهای برخی برادران مبنی بر پدر خواندگی فلان نماینده، که ناشی از برخورد آن نماینده در جریان تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه بوده، پتانسیل شخص مذکور علی رغم احترام خاص به دلیل نماینده بودن ایشان و مولفه تاثیر این بزرگوار، این موضوع و بیشتر حس انتقام به عنوان انتقادات است.
لذا اولاً از امام جمعه محترم کرمانشاه انتظار داریم که ان‌شاءالله در خطبه‌ها به تبیین موضوع بپردازند؛ ثانیاً برادرانی که ناهمگونی فکری با دولت دارند را به انصاف و عدل در ارزیابی عملکردها فرا می‌خوانم که بیش از این از اهرم انتقاد برای انتقام استفاده ابزاری ننمایند و واژه های تخریبی را دستمایه آن نفرمایند، که آلودگی قلم، نقد را به زوال و نیت‌های خیر را عقیم می‌سازد.
دولت‌های اصلاحات و اعتدال را آزموده و قصد نداریم نبش قبر کنیم و مرده سیاسی را احیا نماییم. استانداران دولت اصلاحات برخی صلاحیت ذاتی یک سریداری را هم نداشتند، اگر لازم باشد و ضرورتی ایجاد بشود و ناچار به قیاس باشیم حتماً به دقایقی خواهیم پرداخت که دوستان اصلاح‌طلب و اعتدالی خود بیش از صاحب این قلم به آن ناکارآمدی‌ها، سوءتدبیرها و احیاناً تخلفات آگاهی دارند.
استاندار جوان، متدین، و پرکاری داریم که البته مانند همه‌ی بخش‌های نظام و دولت نیازمند مشاوره و خیرخواهی و کمک فکری موثرین پاک‌اندیش جامعه است.
دوستان منتقد مستحضرند که پشت‌پرده‌های خیانت و ظلم در حق مردم غالباً آفتاب‌پرست‌هایی هستند که نه اعتقادی به نظام دارند، نه التزامی به جریان‌های سیاسی و نه انگیزه‌ای برای اصلاح اشکالات در کرمانشاه؛ اگر به جای هدف قرار دادن این افراد و جریان‌های قدرت‌طلب و پنهان، تمرکز بر تخریب استاندار فعلی باشد، آن افراد و جریانات، با طیب خاطری افزون‌تر بر غارت و خیانت به کرمانشاه متمرکز خواهند شد. در قبال معاملات و مسائل پشت پرده‌ی برخی استانداران ماضی، زحمات مدیریت فعلی در همین چند وقت، با سال های سال (معامله) پایاپای برخی از این طیف قابل محاسبه نیست. دوستان عزیز کاش اجازه دهند که این مقوله را با سکوت بگذرانیم و نگوییم بر کرمانشاه مظلوم و مقاوم چه گذشت.
ولی خبر خوش آخر، داشتن مردم شریف و نجیب و قانع و پهلوان صفتی است که با حداقل های معیشت می سازند.
این مردم قانع و شریف و مرزدار و وطن پرست و ولایتی، سرمایه اصلی این استان هستند و باید صادقانه به آن ها خدمت نمود.
و آخر این که نقد و نقادی در هر زمینه ای، اگر از نیت‌های طهارت‌یافته و اندیشه‌های متخلق و با ابزارهای مناسب و در زمان و مکان متناسب صورت بپذیرد، در ردیف مجاهده‌ی فی‌سبیل‌الله بوده و حتماً قابل تقدیر و تحسین است.
لذا برادران اهل اصلاح که در بین آن‌ها نیروهای متدین، شهید داده، ولایتی و پای بند به اصول فراوانی را سراغ داریم به وحدت، همدلی، و هم سویی برای ایران عزیز و راست قامت و کرمانشاهی پیشرو دعوت می‌نماییم.
بدیهی است نظرات مقام معظم رهبری مبتنی بر دریافت اخبار موثق و تحلیل‌های واقعی است و ممکن است ما از برخی از آن‌ها فعلاً بی خبر باشیم که ان‌شاءالله در آینده ثمرات آن مشاهده شوند. با این حال نقد سازنده و ارزشمند و طبیبانه ابزار پیشرفت و سعادت هر ملت است و هیچکس مانع آن نیست.
Share/Save/Bookmark