توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58922
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷
ماجرای عجیب مفقود شدن "چک ضمانت" در فدراسیون کاراته! + سند
ماجرای عجیب مفقود شدن "چک ضمانت" در فدراسیون کاراته! + سند
چک ضمانت ۳۰ میلیون تومانی یکی از ملی‌پوشان کیوکوشین کاراته ایران که در اختیار فدراسیون کاراته بوده است،‌ پس از ۳ سال از بازار شهرهای خرم‌آباد و گلپایگان سردرآورده و مشکلاتی برای این ملی پوش ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، در اتفاقی عجیب و قابل تأمل، رضا محمدی کاراته‌کا ایران در سبک کیوکوشین هنگامی که در سال ۹۵ برای خروج از کشور به همراه تیم ملی و و شرکت در رقابت‌های بین‌المللی در ژاپن چک ضمانت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به فدراسیون کاراته داد، هیچ‌گاه نمی‌دانست که این چک ممکن است در آینده برای او مشکل ایجاد کند، موضوعی که اکنون با خروج عجیب این چک از فدراسیون بعد از سال‌ها در شهر گلپایگان برگشت خورده و برای او مشکلاتی ایجاد کرده است!

حال با گذشت ۳ سال از این اتفاق عجیب، سرنوشت این چک مشخص نیست و مسئولان فدراسیون در دوره قبل نیز علی‌رغم پیگیری‌های زیاد از سوی این ورزشکار و خانواده‌اش پاسخ روشنی به مالباختگان نداده‌اند.

وی علاوه بر این، یک فقره چک دیگر به مبلغ ۵۰ میلیون تومان از طریق رئیس سبک کیوکوشین کاراته به فدراسیون کاراته داده بود که به او بازگردانده شده است.

رضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این ماجرا اظهار کرد: سال ۹۵ برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی کیوکوشین کاراته در ژاپن در حالی که ۱۹ ساله بودم برای صدور مجوز خروج از کشور و همچنین ضمانت بازگشت یک فقره چک ضمانت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به فدراسیون کاراته دادم. سپس با نامه طباطبایی سرپرست وقت فدراسیون به وزارت ورزش مجوز خروج من صادر شد و من به همراه تیم در این رقابت‌ها که از ۲۶ فروردین ماه تا ۵ اردیبهشت برگزار شد شرکت کردم و پس از آن نیز به همراه تیم به ایران بازگشتم. کلیه هزینه‌های سفر که ۱۰ میلیون تومان بود را خودمان پرداخت کردیم و فدراسیون هیچ هزینه‌ای برای اعزام تیم نکرد.

وی افزود: پس از بازگشت به ایران بارها از شهر ایذه خوزستان به فدراسیون کاراته مراجعه کردم تا چک ضمانت را بگیرم اما مسئول مربوطه هر بار به بهانه‌های مختلف از بازگرداندن چک خودداری می‌کرد و حتی نگذاشتند با رئیس فدراسیون دیدار کنیم.

محمدی ادامه داد: پیگیری ما ادامه داشت تا اینکه یک روز شخصی از خرم آباد با برادرم که چک به نام او بود، تماس گرفت و گفت چک شما را به بانک بردم اما پولی در حسابتان نیست! ما هم ماجرا را برای او شرح دادیم و گفتیم این چک ضمانت بوده است. سپس به حراست وزارت ورزش و فدراسیون نامه زدیم و خواستار پیگیری این موضوع شدیم اما هیچ جوابی به ما ندادند. بعد از طریق دادسرا اعلام مفقودی چک کردیم. بعد از مدتی این‌بار یک خانم از شهر گلپایگان با برادرم تماس گرفت و گفت چک شما در دست من است و چرا پول در حسابتان نیست؟ جالب اینجاست وقتی برای چندمین مرتبه ۵ ماه پیش به فدراسیون رفتیم مسئول مربوطه گفت احتمالاً چک شما در گاوصندوق فدراسیون است که ما گفتیم کدام گاوصندوق؟ چک ما از خرم‌آباد و گلپایگان سردرآورده است!

وی خاطرنشان کرد: یک مرتبه فرجی رئیس فدراسیون کاراته نیز به بانک رفاه ایذه نامه زد و نوشت که این چک برای ضمانت بوده و مفقود شده است، اما فایده‌ای نداشت.

این ورزشکار ۲۲ ساله در پایان گفت: من نمی‌دانم چه گناهی کرده‌ام که به خاطر حضور در یک رویداد ورزشی باید تاوان بدهیم و خانواده‌ام دچار مشکل شوند. ما به فدراسیون کاراته اطمینان کردیم و به آن‌ها چک ضمانت دادیم اما بعد از ۳ سال مشخص نیست چگونه این چک در بازار دست به دست می‌شود و کسی هم پاسخگوی ما نیست.
Share/Save/Bookmark