توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43161
پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۱
صهیونیست‌ها به دنبال بلعیدن مسجد الاقصی با طرحی به نام تقسیم زمانی
در سال ۲۰۱۲ میلادی کنست رژیم صهیونیستی لایحه ای را با عنوان طرح تقسیم مسجدالاقصی، برای تصویب به رأی گذاشت و رأی نیاورد اما در سال ۲۰۱۴ با حمایت و لابی‌های فراکسیون لیکود در کنست با رأی اکثریت به عنوان قانون به تصویب رسید.
صهیونیست‌ها به دنبال بلعیدن مسجد الاقصی با طرحی به نام تقسیم زمانی
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، رژیم صهیونیستی به دنبال اجرایی کردن طرحی است که از آن با عنوان تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی یاد می کند. این طرح که اکنون به عنوان قانون در مجلس قانونگذاری رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده است از طرح های خطرناکی است که با اجرایی کردن آن مسجدالاقصی و صحن های اطراف آن را به عنوان میراث موهوم یهودی مصادره خواهند کرد.

پیشینه طرح

تاریخ این طرح به سال 1967 و اشغال شهر قدس از سوی صهیونیست ها باز می گردد. ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی ، مردخای جار در آن زمان با سربازانش وارد حریم مسجد شد و پرچم رژیم اشغالگر را روی قبه الصخره قرار داد. قرآن ها را به آتش کشید، اقامه نماز را ممنوع کرد، کلید های مسجد را مصادره کرد و مسجد یک هفته کامل بسته بود. در این مدت در مسجد الاقصی و صحن های اطراف نه اذانی گفته شد و نه نماز برپا شد. کلیدهای باب المغاربه در اختیار صهیونیست ها ماند و امروز همان ورودی، محل تجاوزات شهرک نشینان به مسجد الاقصی است و بسیاری از طرح های یهودی سازی از همان جا کلید زده می شود.

کلید های مسجد الاقصی به استثنای باب المغاربه را به وزارت اوقاف اردن دادند و اردن متولی امور مسجدالاقصی شد. از آن هنگام اردن دو زمان را به حضور گردشگران خارجی اختصاص داد: صبح ها بین ساعت 7:30 تا 10 وعصر ها بین 13تا 14. از سال 2000 که انتفاضه الاقصی کلید زده شد صهیونیست از این دو زمان برای تجاوزات شهرک نشینان استفاده کردند. در این ساعات شهرک نشینیان افراطی با حفاظت ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی وارد صحن های مسجدالاقصی می شوند.

همزمان با طرح تقسیم زمانی و مکانی، صهیونیست تلاش کردند با تصویب قانونی در کنست تولیت مسجد الاقصی را از اردن پس گرفته و خود مدیریت آن را به عهده بگیرند.
تقسیم زمانی و مکانی قبل از مسجد الاقصی در حرم ابراهیمی در الخلیل نیز اجرا شده است. در آن حرم پس از طرح تقسیم 40درصد از حرم ابراهیمی در اختیار مسلمانان و 60 درصد آن در اختیار یهودیان قرار گرفت. ضمن آنکه صهیونیست ها در ایام اعیاد یهودی مانع ورود مسلمانان به حرم ابراهیمی الخلیل می شوند.

روزنامه یدیعوت آحرونوت روز جمعه 18 سپتامبر 2015 خبری را منتشر کرد که در آن از تهیه پیشنویس قانون (لایحه) « برپایی نماز یهودی در مسجد الاقصی» در مجلس قانونگذاری رژیم صهیونیستی خبر داد. لایحه فوق را «میری ریجب» عضو فراکسیون حزب لیکود و « فحالیق بار» از فراکسیون حزب کار ارائه کرده اند بار اعلام کرده است مفتخر است که لایحه چنین قانونی را به کنست تقدیم می کند. پیش از این «ایلی بن دهان» از حزب «خانه یهود»، معاون وزیر ادیان لوایح و ترتیبات و قوانین مربوط به برپایی نماز یهودی در مسجد الاقصی تهیه شده است و در انتظار تأیید نتانیاهو است مسئله ای که از اجماع صهیونیست ها در مورد این مسئله حکایت دارد.

براساس نوشته روزنامه یدیعوت «میری ریجب» که طی یکسال قبل از این تاریخ رئیس فراکسیون داخلی بوده است نشست های متعددی را برای بیان پیشنهادات با موضوع نماز یهودی در مسجد الاقصی برگزار کرده است و تهدید کرده است در صورتی که مسلمانان مانع برپایی این نمازهای یهودی و تجاوزات مستمر به مسجد الاقصی شوند درب های مسجد الاقصی را به روی مسلمانان خواهد بست و برای برپایی نمازهای رسمی یهودی و علنی در مسجدالاقصی گام خواهد برداشت نمازهایی که با لباس ها و مناسک و مراسمات مخصوص رسمی دینی انجام خواهد شد. وی گفت در صورتی که نتانیاهو با این پیشنهاد موافقت نکند به دادگاه عالی اسرائیل مراجعه خواهد کرد.

براساس پیشنهاد ریجب ضروری است هر اقدامی که در جهت ممانعت از تجاوزات یهودیان یا نمازهای آنها صورت پذیرد برای کسی که بر این کار تلاش کند ولو با بالا بردن صدا باشد 50 هزار شیکل (حدود 14هزار دلار) جریمه خواهد شد که به فرد یهودی که مورد اعتراض قرار گرفته پرداخت خواهد شد. در این لایحه پیشنهاد شده این قانون باید قانونی ثابت و مبنایی باشد که براساس قوانین و شرایط فوق العاده نیز نقض نخواهد شد.

وزیر امنیت داخلی اسرائیل گلعاد اردان با اشاره به جوانان و مرابطین و نمازگزاران مسلمان گفته بود نمی توان به شورشیان مسلمان اجازه داد مکان مقدس [مسجدالاقصی] را به میدان جنگ تبدیل کنند. این اظهارات وی بسیار خطرناک است زیرا از نیتی شوم در ذهن صهیونیست ها حکایت دارد. یعنی آنها قصد دارند با شورشی خواندن جوانان فلسطینی و مرابطین مسجدالاقصی با آنها برخورد قانونی کنند و آنها را مجرم خطاب کنند. این دلالت بر این دارد که قوانین صهیونیست ها به این سمت خواهند رفت که مرابطین و محافظان مسجد الاقصی را هدف قرار دهد و آنها را مجرم خطاب کند. در همین راستا نتانیاهو در سال 2015خواستار نشست فوق العاده کنست برای تصویب قانونی در مورد مجازات پرتاب کنندگان سنگ و تعیین قوانین مناسب برای جلوگیری از آن شد.

تقسیم زمانی

طبق پیشینه ای که گفته شد صهیونیست ها ساعت 7:30 تا 11 صبح و 13 تا 14 بعداز ظهر را زمان حضور صهیونیست ها در مسجد الاقصی اعلام کردند که در این زمان مسلمانان حق ورود به مسجد و صحن های آن را ندارند.

علاوه بر این در زمان اعیاد یهودی مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را نخواهند داشت. یهودیان نیز در اعیاد مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند. جمع زمان های فوق تقریبا 200 روز از سال را در بر خواهد گرفت که یهودیان به مسلمانان اجازه ورود به مسجدالاقصی را نخواهند داد. در این طرح تبصره ای وجود دارد که براساس آن وزیر اوقاف و امور دینی رژیم صهیونیستی را در افزودن یا کم کردن این ایام مختار می کند و این به معنی آن است که در آینده صهیونیست ها می تواند هیچ روزی از سال مسلمانان را به مسجد الاقصی راه ندهند.

تقسیم مکانی

از حیث مکانی در این طرح مکان های مسقف ، مکان مقدس مسلمانان و فضاهای فاقد سقف مکان مقدس یهودیان محسوب خواهد شد. این یعنی بیش از 60 درصد فضای صحن های مسجدالاقصی در اختیار صهیونیست ها قرار خواهد گرفت.

نتیجه طرح

اگر این طرح اجرا شود همانگونه در جملات فوق به آن اشاره شد بیش از 200 روز از سال صهیونیست ها مسلمانان را به مسجد الاقصی راه نخواهند داد. و اگر مرحله دوم طرح یعنی تقسیم مکانی را نیز اجرا کنند بیش از 60درصد فضای آن نیز به در اختیار یهودیان قرار خواهد گرفت. با توجه به طرح های عمرانی و نقشه هایی که آنها جعل کرده اند می توان پیش بینی کرد در صورتی که این تقسیم مکانی صورت بگیرد مکانهای موهوم و مجعول زیادی با نام های یهودی در فضای مسجدالاقصی و صحن های اطراف آن شکل خواهند گرفت که نتیجه آن چیزی جز تخریب کامل آن نخواهد بود.

این طرح را اگر در کنار طرح های مربوط به تونل هایی که صهیونیست ها از زمان اشغال زیر فضای مسجد ایجاد کرده اند قرار دهیم می توان به سادگی نتیجه گرفت این دو طرح دو لبه یک طرح نهایی هستند که آن تخریب مسجدالاقصی و بنا کردن معبد مجعول سلیمان است. معبدی که اکتشافات باستان شناسی نه تنها هیچ سندی در درست بودن آن به دست نداده است بلکه اسناد در جهت نقض آن ارائه کرده است.
Share/Save/Bookmark