توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63321
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰
گام 30 میلیاردی برای تکمیل زنجیره فرش کرمانشاه
گام 30 میلیاردی برای تکمیل زنجیره فرش کرمانشاه
مدیر تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه گفت: در صورت تامین اعتبار، سال آینده احداث دو واحد فرآوری و رنگرزی پشم و همچنین پرداخت فرش در کرمانشاه آغاز می‌شود.

قدرت‌الله احمدی در گفت و گو با ایسنا، یکی از مهمترین مشکلات حوزه فرش استان را عدم تکمیل زنجیره پشم تا فرش و سپس فروش آن دانست و افزود: در همین راستا برنامه‌هایی برای تکمیل این زنجیره در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این برنامه شامل احداث دو واحد اصلی برای تکمیل زنجیره فرش است که یک واحد در بخش فرآوری و رنگرزی پشم فعالیت دارد و واحد دیگر در زمینه پرداخت فرش است.

مدیر تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه در بخش واحد رنگرزی، پشم از دامداران خریداری شده و پس از فرآوری و رنگرزی به نخ آماده تبدیل می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت پیش‌بینی شده برای این واحد هزار تن پشم در سال است.

به گفته احمدی، در واحد دیگر نیز برای فرش تولیدی اقدامات پرداخت، شست و شو و دارکشی انجام می‌شود تا برای ورود به بازار آماده شود.

وی سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای احداث این دو واحد را حدود 30 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر اعتبار تامین شود می‌توانیم کار احداث آنها را سال آینده آغاز کنیم.

مدیر تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه معتقد است، چون این دو واحد در کارگاه‌ها و سوله‌های موجود احداث می‌شود و بخش قابل توجهی مواد اولیه و امکانات مورد نیاز آنها در داخل استان وجود دارد، زمان زیادی برای راه‌اندازی آنها صرف نخواهد شد.

احمدی اضافه کرد: در واحد فرآوری هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و با راه‌اندازی واحد پرداخت نیز با توجه به تاثیر آن بر افزایش تولید، 10 هزار قالیباف دیگر پای کار خواهند آمد.

وی تاکید کرد: بنا داریم واحد فرآوری پشم را در سنقر و واحد پرداخت فرش را در مرکز استان راه‌اندازی کنیم.

مدیر تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه راه‌اندازی این دو واحد را گام مهمی برای تکمیل حلقه زنجیره فرش استان دانست و اظهار کرد: هم اکنون بخشی از این اقدامات به صورت سنتی برای بافندگان صورت می‌گیرد، اما با توسعه و تکمیل زنجیره فرش هم نخ مرغوب و با کیفیت در اختیار بافندگان خواهد بود و هم فرش پس از پرداخت با شکل بهتری وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark