توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47851
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
ای بی سی نیوز:
ترامپ در مبارزات انتخاباتی حمله شیمیایی صدام به ایران را «ناچیز» و حتی از آن حمایت کرده بود
وبگاه آمریکایی به حمایت‌های واشنگتن از «صدام حسین» در برهه جنگ تحمیلی و تناقض‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا که در رقابت‌های انتخاباتی استفاده سلاح شیمیایی از سوی ارتش بعث را «ناچیز» توصیف کرده بود، اشاره کرد.
ترامپ در مبارزات انتخاباتی حمله شیمیایی صدام به ایران را «ناچیز» و حتی از آن حمایت کرده بود
به گزارش خط نيوز و به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری «ای بی سی نیوز» در گزارشی با اشاره به حمله ارتش آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه به بهانه حملات شیمیایی نیروهای دولتی نوشت: مواضع «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا درباره بکارگیری سلاح‌های شیمیایی از سال 2016 و در جریان رقابت‌های انتخاباتی تغییر کرده است.

وبگاه این شبکه خبری سپس نوشت: ارتش آمریکا با دستوری از جانب ترامپ علیه پایگاهی در سوریه که تنها منتسب به حمله شیمیایی علیه شهروندان این کشور بود 59 فروند موشک «تام هاوک» شلیک کرد و رییس جمهور آمریکا آن‌را برای منافع امنیت ملی «حیاتی» برشمرد.

اما ترامپ در جریان تجمعی در سال 2015 در کارولینای جنوبی با زیر سئوال بردن دخالت دولت وقت آمریکا در حمایت از عراق در نبرد علیه ایران گفت: «شما عراق و ایران را داشتید. آن‌ها دهه‌ها و نسل‌ها هست که با هم می‌جنگند. اما باور چگونگی دخالت ما در این آشفته بازار دشوار است.»

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ در آن تجمع به استفاده «احتمالی و کم» صدام حسین از سلاح شیمیایی در چندین نوبت در دهه هشتاد میلادی اشاره کرد. این در حالی است که صدام در جریان نبرد با ایران خلال سال‌های 1983 و 1985 از گازهای خردل، عامل تاول‌زا و گاز اعصاب استفاده کرده بود. صدام حسین حتی با گازهای شیمیایی چون خردل و سارین در سال 1988 به هموطنان کرد خود در شهر حلبچه در شمال عراق حمله کرد که طی آن 5 هزار نفر کشته شدند.

در ادامه این مطلب آمده است: در حالی‌که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بکارگیری جنگ افزارهای شیمیایی از سوی عراق را محکوم کرد، اما آمریکا و متحدانش در جنگ عراق علیه ایران و در آن برهه از صدام دفاع کردند.

این شبکه خبری با اشاره به ضد و نقیض گویی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی نوشت: دونالد ترامپ در جولای 2016 در تجمعی در شهر سینسیناتی گفته بود، صدام حسین آدم بدی بود اما این لعنتی در کشتن تروریست‌ها خوب عمل کرد.
Share/Save/Bookmark