توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70701
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶
سرمای کرمانشاه تا اول هفته آینده ادامه دارد
به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، برودت هوای کرمانشاه کم و بیش تا شنبه هفته آینده(۱۲ اسفند) ادامه دارد.
علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افت دمای هوا طی روزهای اخیر، گفت: حداقل دمای استان در شب گذشته در سنقر و کنگاور به ترتیب به حدود پنج و چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

وی حداقل دمای هوای شهر کرمانشاه در شب گذشته را نیز صفر درجه اعلام کرد و یادآور شد: سرمای هوا کم و بیش تا روز شنبه(۱۲ اسفند) ادامه خواهد داشت و حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۰ و ۱۱ اسفند) ممکن است از دماهای فعلی نیز پایین‌تر باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه وقوع چنین دمایی برای این موقع از سال را کاملا طبیعی دانست و اظهار کرد: چون در زمستان امسال شاهد دمای بالای غیرمعمول بودیم، اکنون که هوا قدری سرد شده احساس می‌کنیم سرمای زیادی رخ داده، در حالیکه همچنان در فصل زمستان به سر می‌بریم.

زورآوند همچنین از ورود سامانه ای ناپایدار به جو استان از روز چهارشنبه(۹ اسفند) خبر داد و تاکید کرد: البته این سامانه چندان قوی و همراه با بارش زیاد نیست، اما می‌تواند برای صبح چهارشنبه تا حدودی دما را تعدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال تغییراتی در این سامانه ناپایدار وجود دارد، جزییات آن طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از آخرین وضعیت بارش‌های سال زراعی جاری در کرمانشاه نیز یاد کرد و افزود: میانگین بارش‌های استان در این مدت به ۲۶۹ میلی‌متر رسیده که نسبت به سال گذشته با بارش حدود ۲۰۰ میلی‌متر، ۳۵ درصد افزایش داشته، اما نسبت به بلندمدت با بارش ۲۷۲ میلی‌متر، یک درصد کاهش داشته است.

زورآوند همچنین میانگین بارش سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه را ۲۰۱ میلی‌متر عنوان کرد که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: بیشترین بارش سال زراعی جاری را از پاوه به میزان ۶۱۳ میلی‌متر و کمترین بارش را نیز از سنقر به میزان حدود ۱۴۷ میلی‌متر داشته ایم.
Share/Save/Bookmark