توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55203
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۳
۴ فروند کشتی آماده انتقال زائران در خرمشهر
فرماندار خرمشهر از آماده به کار بودن چهار فروند کشتی مسافربری در بندر خرمشهر به منظور انتقال زائران اربعین حسینی به بصره عراق خبر داد.
به گزارش خط نیوز، ولی الله حیاتی با اشاره به خدمات شبانه روزی موکب داران و دستگاه‌های خدمات رسان در مرز شلمچه اظهار کرد: ۴۵۰ موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت تا شلمچه کار خدمات رسانی به زائران را به انجام می رسانند.

وی تصریح کرد: به منظور عبور و مرور آسان زائران، ۴۰ گیت برای ایرانی ها و ۲۰ گیت برای خارجی ها در شلمچه تعبیه شده که امکان افزایش آنها در صورت افزایش شمار زائران وجود دارد.

حیاتی افزود: به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران خوشبختانه تعامل و هم افزایی خوب و کاملی میان نیروهای ایرانی و عراقی اعم از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و مردمی وجود دارد.

وی اظهار کرد: ۱۱ رام قطار کار نقل و انتقال زائران را از طریق خطوط ریلی به مرز شلمچه انجام می دهند.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل جاده ای نیز در خدمت زائران است، تصریح کرد: چهار فروند کشتی نیز از طریق مرز آبی زائران را از خرمشهر به بصره منتقل می کنند.

فرماندار خرمشهر یادآور شد: در بخش شلمچه عراق نیز زیرساختهایی را جمهوری اسلامی برای تردد آسان زائران فراهم کرده که شامل ۴۰ گیت گذرنامه، آسفالت حدود یک کیلومتر جاده مواصلاتی زائران و تامین آب و برق است.

منبع: مهر
Share/Save/Bookmark