توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 46122
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹
حمایت وزارت فرهنگ ازبیمه بیکاری اهالی رسانه
معاون پارلمانی وزارت فرهنگ با استقبال از مصوبه مجلس در لایحه برنامه ششم مبنی بر پرداخت بیمه بیکاری به اهالی رسانه، تحقق آن را نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها دانست.
به گزارش خط نیوز، حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پی مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه ششم درخصوص "تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتن اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که شغل خود را از دست می‌دهند"، گفت: عدم ثبات شغلی از جمله دغدغه‌های اصاحب فرهنگ و هنر و رسانه است در حالی که آن‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری بر حوزه‌های مختلف جامعه دارند لذا روا نیست نسبت به امور معیشتی و امنیت شغلی خود دغدغه داشته باشند.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مصوبه اخیر مجلس را گام مهمی برای تثبیت حقوق‌حقه اهالی رسانه دانست و افزود: وزارت فرهنگ از این مصوبه مجلس حمایت و تلاش خود را برای تحقق آن خواهد کرد ضمن آنکه عملکرد سایر دستگاه‌ها نیز برای تحقق این مهم بسیار مهم است چراکه برای دولت بار مالی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش بیمه بیکاری باید از هویت فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برخوردار باشند، افزود: افراد فعال در رسانه که نقش تثبت شده با سابقه مشخصی دارند، مشمول این مصوبه می‌شوند؛ درواقع افراد واجد شرایط باید در بازه زمانی از یک شغل منفک شده باشد نه آنکه اصلا چندین سال پیاپی بیکار بوده باشد.

نوش‌آبادی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آیین‌نامه، ضوابط و معیارهای مشخصی برای مهم تدوین خواهد کرد تا این حق بیمه بیکاری به افراد واجد شرایط براساس الگوی مشخص تعلق بگیرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خبر داد: طبق موافقت‌نامه وزارت فرهنگ با سازمان امور مالیاتی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و صنوف مرتبط از مالیات مستقیم معاف شده‌اند این در حالی است که اکنون به دنبال معافیت آن‌ها از مالیات بر ارزش افزوده هستیم که امید است این مهم نیز محقق شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با الحاق بندی به ماده 107 این لایحه موافقت کردند که در بند الحاقی آمده است: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که شغل خود را از دست میدهند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار میگیرند، دولت در چارچوب لوایح بودجه سنواتی کمکهای اعتباری در اختیار صندوق بیمه بیکاری قرار میدهد.
Share/Save/Bookmark