توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36592
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲
ترسیم سه خط قرمز برای مذاکرات/ فعلا کنار بکشید
«جمهوری خواهان با نفوذ در کنگره آمریکا تاکید دارند، توافق بد، توافقی است که از شرایط کافی برای نابودسازی قابلیت های هسته ای ایران برخوردار نباشد ...».
ترسیم سه خط قرمز برای مذاکرات/ فعلا کنار بکشید
به گزارش خط نیوز و به نقل از جام نیوز، وب سایت هیل، پایگاه رسمی اطلاع رسانی کنگره آمریکا (Hill) از تعیین خطوط قرمز جمهوری خواهان برای گفتگوهای هسته ای و فشار آنان بر اوباما جهت کنار کشیدن از مذاکرات کنونی خبر داده است.

در ابتدای این نوشتار که زیر عنوان "جمهوری خواهان، خط قرمزهایی در مورد ایران ترسیم کردند" تنظیم شده می خوانیم: جمهوری خواهان کنگره درحال فشار آوردن بر دولت اوباما برای اتخاذ موضعی سخت در برابر ایران در آخرین دور گفتگوهای هسته ای هستند.

هیل با بیان اینکه "دولت اوباما روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات برای مدت یک هفته پس از ضرب الاجل اولیه یعنی ۳۰ ژوئن تمدید شده است" افزود: جمهوری خواهان می گویند، این تمدید نشانه ای است از این که مذاکرات به خوبی پیش نمی رود و استدلال کرده اند که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا باید پیش از مجبور شدن به قبول "توافقی بد"، کنار کشیدن از میز مذاکرات را درنظر بگیرد.

براساس این گزارش، جمهوری خواهان با نفوذ در کنگره آمریکا تاکید دارند، توافق بد، توافقی است که از شرایط کافی برای نابودسازی قابلیت های هسته ای ایران برخوردار نباشد.





"مک تورن بری" رئیس جمهوری خواه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: همه ضرب الاجل ها و خطوط قرمز دولت در برابر ایران در مسیر غلطی حرکت می کنند و عقب نشینی از مواضع، تهدیدی جدی علیه امنیت ماست.

وی در سخنان روز چهارشنبه خود می افزاید: رسیدن به توافق هسته ای با هر هزینه ای، نه تنها کوته بینانه بلکه خطرناک است.


هیل در ادامه گزارش خود آورده است: جمهوری خواهان می گویند، نگران این هستند که دولت اوباما امتیازات بسیار زیادی به ایران خواهد داد و به همین علت درحال ترسیم خطوط قرمز خود برای یک توافق قابل قبول می باشند.

آن ها به صورت ویژه درحال تمرکز روی چند خواسته هستند:

۱- ایران باید اجازه بازرسی "هر زمان- هر مکان" را بدهد که این بازرسی ها شامل اماکن نظامی این کشور نیز می شوند.

۲- ایران باید درباره تمامی تحقیقات هسته ای گذشته خود شفاف سازی کند.

۳- ایران باید با کاهش مرحله ای تحریم ها موافقت نماید.

"میچ مک کانل" که رهبری اکثریت سنا را بر عهده دارد هم روز سه شنبه از دولت آمریکا خواسته، مذاکرات را فعلا متوقف کند تا زمانی که مذاکره کنندگان بین المللی بتوانند روی این شرایط و "دیگر موضوعات مهم" به توافق برسند.

به نوشته هیل، "مارک کرک"، "مک کین" و "مارکو روبیو" از دیگر سناتورهای سرشناسی هستند که درباره خط قرمزهای ایالات متحده و لزوم سخت گیری در قبال ایران یا کنار کشیدن آمریکا از میز مذاکرات سخن گفته اند.
Share/Save/Bookmark