توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29338
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
انتقاد ظریف از سیاست‌ یک بام و دو هوای امریکا
وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با وزیر امور خارجه اسپانیا ضمن انتقاد از سیاست دوگانه امریکا در برخورد با تروریسم و گروههای تروریستی فعال در سوریه و عراق گفت: امریکا وغرب با ادامه سیاستهای گذشته خود قادر به حل مساله تروریسم نخواهند بود.
انتقاد ظریف از سیاست‌ یک بام و دو هوای امریکا
به گزارش خط نیوز ، خوزه مانوئل گارسیا مارگالو وزیر امور خارجه اسپانیا بامداد امروز با حضور در محل اقامت «محمد جواد ظریف» در نیویورک با وی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص روند مذاکرات هسته ای، تحولات منطقه ای، ضرورت جدیت در مبارزه با تروریسم و روابط دو جانبه تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار گفت: نمی توان با تروریستها در سوریه مبارزه کرد و بطور همزمان درجهت تضعیف دولت مرکزی آن کشور تلاش ورزید.

وی افزود: امریکاییها طی چهار ماه فعالیتهای وحشیانه داعش در عراق هیچگونه اقدام موثری درجهت مقابله مؤثر با آنان از جمله قطع کمکهای مستقیم و غیر مستقیم به آنها نکردند.

وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با اشاره به نگرانیهای مشترک منطقه ای اظهار داشت: مادرید آمادگی دارد تا از ظرفیت خود و با استفاده از رایزنیهای سیاسی با کشورهای منطقه و ایران به یافتن راه حل مناسبی جهت حل و فصل مشکلات جاری بویژه در سوریه و عراق کمک کند.

وی با تمجید از نقش موثر منطقه ای ایران ، عدم دعوت از کشورمان برای حضور در اجلاس اخیر پاریس را نادرست خواند.
Share/Save/Bookmark