توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 49318
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
اژه ای: برای پرونده برادر رئیس جمهور هنوز کیفرخواست صادر نشده است
سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده حسین فریدون تنها یک متهم ندارد، بدهی بانک در حال انتقال است، نسبت به مسائلی هم که این پول از کجا آمده و به کحا رفته بررسی ها ادامه دارد اما هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است.
اژه ای: برای پرونده برادر رئیس جمهور هنوز کیفرخواست صادر نشده است
به گزارش خط نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز در صد و بیست و سومین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات شهردار تهران مبنی بر اینکه در زمان انتخابات سوءاستفاده هایی شده است و اینکه چرا این موضوع مسکوت مانده گفت: این چیزهایی که شهردار تهران به آن رسیده و متوجه شده را باید به دست ما در قوه قضاییه برسانند تا بررسی کنیم. هروقت بدهند ما بررسی می کنیم.
وی افزود: عموما در کشور مسئولانی که میایند و بر مسند می‌نشینند نسبت به مسئول قبلی حرف هایی دارند که ما به آنها می‌گویم گزارش بدهید تا ما رسیدگی کنیم.

اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: این پرونده تنها یک متهم ندارد، بدهی بانک در حال انتقال است، نسبت به مسایلی هم که این پول از کجا آمده و به کحا رفته بررسی ها ادامه دارد اما هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره ویدیوی جلسه مجلس خبرگان که فقط در آرشیو صداوسیما موجود بوده است و به بیرون درز کرده است آیا قوه قضاییه ورودی به موضوع خروج تصاویر و ویدیوها از صداوسیما داشته است، گفت: ممکن است الزاما در صداوسیما نباشد و برخی چیزها فقط در آرشیو صداوسیما نباشد و مثلا همین الان جلسه مجلس و مجمع و خبرگان ضبط شود و فقط در آرشیو صداوسیما نگهداری نشود.

وی ادامه داد: اما اینکه معمولا سند و صوتی باشد که طبقه بندی شود و نباید افشا شود، هر وقت که افشا شود، تعقیب شود. در مورد ویدیو اخیر هنوز قوه قضاییه وارد نشده است و به طور طبیعی در اینگونه موارد ابتدا سیستم‌های اطلاعاتی وارد می‌شوند و بررسی می‌کنند.

اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود رد پای برخی مسئولان دولت سابق در آشوب‌های اخیر دیده شده است گفت: همه اطلاعاتی که هست باید در قوه قضاییه رسیدگی شود و باید دید چه چیزی ثابت می شود. در این قضایا گاهی وقت‌ها دشمن از تابلوی دیگری استفاده می‌کند. بنابراین الان برخی از این حرف‌ها را نه رد و نه تایید می‌کنم. گزارش‌هایی رسیده که باید بررسی شود تا ببینیم چه چیزی ثابت می‌شود.
Share/Save/Bookmark