توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44638
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
در یک نظرسنجی ملی
ترامپ بالاخره از کلینتون پیشی گرفت
نتایج یک نظرسنجی به تازگی منتشر شده است که نشان می‌دهد، برخلاف نظرسنجی‌های گذشته، «دونالد ترامپ» با اختلاف بسیار اندک از «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات خود پیشی گرفته است.
ترامپ بالاخره از کلینتون پیشی گرفت
به گزارش خط نیوز به نقل از فارس، در حالیکه در اکثر نظرسنجی‌های اخیر آمریکا که در سطح ملی انجام می‌گیرد، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها پیشتاز است اما در یکی از جدیدترین نظرسنجی‌ها، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان موفق شده است با اختلاف بسیار اندک از هیلاری کلینتون پیشی بگیرد.

در بحبوحه اتهامات اخیر رسوایی اخلاقی که به نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان وارد آمده است، اخیراً محبوبیت وی در بین رأی‌دهندگان آمریکایی به ویژه زنان این کشور خدشه‌دار شده است.

بنا به گزارش اسپوتنیک، میانگین نظرسنجی‌های ملی در آمریکا نشان می‌دهد که کلینتون با اختلاف 7 درصد از ترامپ جلوتر می‌باشد و برخی مؤسسات نظرسنجی پیش‌بینی کرده‌اند که کلینتون با کسب 87.6 درصد از آراء در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود.

با اینحال نظرسنجی اخیر موسسه «یو اس سی دورنسیف/لس‌آنجلس‌تایمز» به نتایج متفاوتی رسیدند. این نظرسنجی نظرات حدود 3 هزار رأی‌دهنده آمریکایی واجد شرایط را دنبال کردند و نتایج هر روز به روز رسانی می‌شد و تا روز سه‌شنبه، نتایج نظرسنجی حاکی از آن بود که ترامپ با 44.9 درصد از کلینتون با 43.3 درصد پیشی گرفته است.

طبق این گزارش، گرچه این اختلاف بسیار اندک است اما از روز شنبه تاکنون این اختلاف به صورت ثابت و پیوسته بوده است.

نظرسنجی « Daybreak» لس‌آنجلس‌تایمز آنطور که از گزارش‌ها پیدا است، یکی از دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ کنندگان انتخابات 2012 بین «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «میت رامنی» فرماندار سابق «ماساچوست» بود به طوریکه پیش‌بینی کره بود اوباما با اختلاف 3.32 درصد مجدداً به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده می‌شود و در نهایت اوباما با اختلاف 3.85 درصد بعنوان رئیس‌جمهوری آمریکا برگزیده شد.
Share/Save/Bookmark