توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51748
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
حمله روزنامه اصلاح طلب به روحانی/ کجا زندگی می‌کنید آقای رئیس جمهور؟
روزنامه اصلاح طلب قانون با کنایه نسبت به سخنرانی دیروز روحانی در خراسان رضوی نوشت: منظور آقاي روحاني از زندگي، معيشت آقاي رييس‌جمهور و كابينه‌ او بوده است و مشكل ارزي را نيز روحاني مانند بسياري از معضلات ديگر علاقه‌اي به دركش ندارد.
حمله روزنامه اصلاح طلب به روحانی/ کجا زندگی می‌کنید آقای رئیس جمهور؟
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز، در فضای آشفته اقتصادی کشور که دلار و طلا به طور روزشمار افزایش یافته و رکود اقتصادی بیماری است که چند سالی است کشور را فرا گرفته، عاقبت روزنامه‌های اصلاح طلب حامی دولت را هم لب به گلایه گشوده اند.

امروز، «روزنامه قانون» که چندی است با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت دوازدهم نسبت به بی اعتنایی دولتمردان به مشکلات مردم گلایه می کند، نوشت: مردم ايران اين روزها دوراني مانند اواخر دولت دهم را پشت سر مي‌گذارند؛ زماني كه آشفتگي‌ خاصي در كشور حس مي‌شد و همه منتظر ناجي براي بهبود وضعيت بودند. در آن زمان همه اميدوار بودند دولت احمدي‌نژاد برود تا يك دولتي برآمده از اميد ملت و برخلاف سياست‌هاي حاكم روي كار بيايد كه بعد از 92 نيز همين اتفاق افتاد ولي ماه عسل مردم تا خرداد 96 بيشتر دوام نياورد و بعد از راحت شدن خيال دولت ازآراي مردمي، فراموشي‌ها آغاز شد و نتيجه اين نوع رويه و عملكرد وضعيت نامبارك امروز كشور است؛ وضعيتي كه به نظر مي‌رسد مسئولان اطلاع دقيقي از آن ندارند يا آنكه خود را به ناآگاهي زده‌اند.

این روزنامه افزود: در همين راستا روز گذشته حسن‌روحاني كه به خراسان‌رضوي رفته در اظهاراتي بيان كرده است كه هفته بعد كه آمريكا از برجام خارج مي‌شود تاثيري بر زندگي ما نمي‌گذارد و كشور مشكل ارزي ندارد. البته به گفته بسياري از كاربران فضاي‌مجازي شايد منظور آقاي روحاني از زندگي، معيشت آقاي رييس‌جمهور و كابينه‌ او بوده است و مشكل ارزي را نيز روحاني مانند بسياري از معضلات ديگر علاقه‌اي به دركش ندارد.

این روزنامه با انتقاد شدید از دولت روحانی اضافه کرد: بي‌شك مردم اگر از مشكلات دولت و مسائل پشت پرده اطلاع داشته باشند از دولت حمايت كرده و به مسئولان ياري مي‌رسانند ولي اگر احساس كنند كه مسئولان نه تنها تلاشي براي بازكردن گره مشكلات ندارند بلكه درك و شعور آن‌ها را نيز زير سوال مي‌برند، واكنش نشان خواهند داد. حسن روحاني در اين مراسم مي‌توانست به جاي نفي مسائل مختلف از سنگ‌هايي كه بر راه توسعه كشور است سخن بگويد ولي حيف كه برنامه به گونه‌اي ديگر تنظيم شده است و بايد اين اظهارات را از رييس دولت دوازدهم بشنويم.

البته هر چند که این روزنامه سعی کرده مشکلات را مانند حربه نخ نما شده دوران اصلاحات به گردن عوامل پشت پرده و مبهمی که مشخص نیست چه کسانی هستند، بیندازد و یا رقیب را بدون هیچ اطلاعات دقیق و واقعی متهم سازد اما موضوع واقعی، ضعف عملکردی دولت در خصوص کنترل بازار و کاهش کیفیت زندگی مردم است.

البته این گلایه ای است که فعالان سیاسی جریان اصلاح طلب از جمله «صادق زیباکلام» نیز نسبت به سخنان رئیس جمهور دارند که چرا این سخنان با فضای واقعی جامعه منافات دارد؟!
Share/Save/Bookmark