توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37366
چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۴
همه چیز آرام است/
زمین‌لرزه 4.6 ریشتری بیخ گوش پایتخت
اگرچه زمین‌لرزه 4.6 ریشتری سه‌شنبه شب بیخ گوش پایتخت رخ داد؛ اما به گفته مسئولان هم‌اکنون همه چیز آرام است.
به گزارش خط نیوز، زمین‌لرزه نسبتاً بزرگی سه‌شنبه شب حوالی شهرستان فیروزکوه از توابع استان تهران و نیز شهرستان‌های دماوند و پردیس در شرق استان را لرزاند.

زمین‌لرزه فیروزکوه در ساعت ۲۲ و ۶ دقیقه و ۲۳ ثانیه به وقت محلی رخ داد و شدت آن ۴.۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.

زمین‌لرزه مذکور در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی ۳۵.۵۸ درجه و طول شرقی ۵۲.۶۳ درجه ثبت شده و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

زلزله مذکور در ۲۴ کیلومتری فیروزکوه، ۳۹ کیلومتری آرادان در استان سمنان و ۴۲ کیلومتری کیلان رخ داد و بعد از آن نیز شهرستان فیروزکوه ۱۲ بار دیگر تاکنون لرزیده است.

شبکه لرزه‌نگاری استان تهران وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران وقوع این زمین‌لرزه را تأیید کرده است.

پس‌لرزه ۳.۲ ریشتری در فیروزکوه / مردم شهرهای همجوار نیز زلزله را احساس کردند

مردم شهرهای همجوار فیروزکوه نیز زلزله امشب را احساس کردند و برخی هم‌اکنون در خیابان‌ها به سر می‌برند.

پس‌زلزله نسبتاً بزرگی دقایقی قبل حوالی شهرستان فیروزکوه از توابع استان تهران را لرزاند.

زمین‌لرزه اخیر فیروزکوه در ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه و ۲۲ ثانیه امشب به وقت محلی رخ داد و شدت این زمین‌لرزه ۳.۲ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.

همچنین زمین‌لرزه مذکور در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی ۳۵.۵۷ درجه و طول شرقی ۵۲.۶۱ درجه ثبت شده و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

زلزله ۴.۶ ریشتری فیروزکوه در آرادان و گرمسار هم احساس شد

زمین‌لرزه ۴.۶ ریشتری امشب در فیروزکوه، در شهرستان‌های گرمسار و آرادان هم احساس شد و منابع محلی از ملموس بودن شدت زمین‌لرزه خبر می‌دهند.

برخی از مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان هم‌اکنون در خارج از منازل به سر می‌برند.

تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه دریافت نشده است؛ اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان در همین ارتباط در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در محدوده استحفاظی استان سمنان، زلزله‌ای رخ نداده ولی زمین‌لرزه ۴.۶ ریشتری امشب که در فیروزکوه رخ داد، از سوی مردم شهرستان‌های آرادان و گرمسار احساس شده است.

احمد طاهری بیان کرد: شدت زلزله و عمق کانونی آن به حدی بوده است که روستاهای شمالی شهرستان آرادان و برخی روستاهای شهرستان گرمسار از جمله سیمین‌دشت که در مرز با شهرستان‌های استان تهران قرار دارد، این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در پیگیری با مرکز زلزله‌نگاری موسسه ژئوفیزیک مشخص شد، حادثه خاصی در محدوده استان سمنان رخ نداده است.

فرماندار پردیس:

زلزله در شهرستان پردیس حس شد / مشکلی به وجود نیامده است

مرتضی حیدری دقایقی پیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، در خصوص زلزله‌های ۴.۶ و ۳.۲ ریشتری امشب در فیروزکوه و احساس آن در شهرستان پردیس اظهار داشت: این خبر به دست ما رسید و کانون زلزله فیروزکوه است؛ اما این لرزه‌ها در شهرستان پردیس توسط شهروندان حس شده است.

وی افزود: در بدو حس شدن این لرزش، برخی مردم به خیابان‌ها آمدند؛ اما پس از متوجه شدن منطقه‌ای که زلزله در آن رخ داده، به خانه‌هایشان بازگشتند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: در حال حاضر، بنده در شهر بومهن هستم و مشکلی نیز مشاهده و گزارش نشده است.

حیدری ادامه داد: مردم باید در این مواقع آرامش و هوشیاری خود را حفظ کنند و رعایت اصول شرایط حاکم در مواقع بحران را نیز مدنظر قرار دهند.

وی افزود: مردم ما همیشه باید آمادگی داشته باشند؛ چون کشور ما کشور زلزله‌خیزی است و همیشه باید اصول کار را رعایت کنند.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: با تماسی که با ستاد بحران داشتیم، تا این لحظه شرایط اضطراری اعلام نکرده‌اند.

فرماندار شمیرانات:

گزارشی خاصی از زلزله در تهران نداشتیم / منابع غیررسمی از احساس زلزله خبر می‌دهند

عزت‌الله خانمحمدی دقایقی پیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص زلزله اخیر در فیروزکوه و خسارات احتمالی واردشده به شهرستان اظهار داشت: زلزله‌های ۴.۶ و ۳.۲ ریشتری امشب در فیروزکوه رخ داد و تاکنون گزارش خاصی در خصوص زلزله در تهران به ما واصل نشده؛ ولی در حال رصد هستیم تا اگر رخدادی اتفاق افتاده باشد، سریعاً اقدام شود.

وی افزود: به‌طور قطع اطلاعاتی تا این لحظه تأییدنشده که این زلزله شهرستان شمیرانات را لرزانده باشد؛ منابع غیررسمی حس شدن زلزله را اعلام می‌کنند، اما منابع رسمی در این خصوص هنوز گزارشی را اعلام نکرده‌اند.

فرماندار فیروزکوه:

تاکنون خسارتی از زلزله گزارش نشده / ۵ پس‌لرزه در فیروزکوه رخ داد

نورالله طاهری دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره وقوع دو زلزله نسبتاً قوی در حوالی شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: در این زمینه هیچ خسارتی تا این لحظه گزارش نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر حضور مردم در خیابان‌های فیروزکوه افزود: این موضوع چندان جدی نیست و مردم در خیابان‌ها حضور ندارند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا موارد احتمالی را رسیدگی کنند.

به گزارش فارس، در یک ساعت اخیر زمین‌لرزه پنج بار شهرستان فیروزکوه را لرزانده است.

فرماندار دماوند خبر داد

آماده‌باش نیروهای مدیریت بحران در دماوند

ناصر محمودی‌فرد دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به وقوع زلزله در شرق استان تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه کانون زلزله در نزدیکی شهرستان فیروزکوه بود، در شهرستان دماوند نیز شدت آن حس شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی ناشی از خسارات زلزله در شهرستان دماوند ارایه نشده است، افزود: برای جلوگیری از حوادث احتمالی، نیروهای مدیریت بحران نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص زلزله‌های ۴.۶ و ۳.۲ ریشتری امشب در فیروزکوه و احساس آن در شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به اینکه کانون زلزله در شهرستان فیروزکوه بوده، شهرستان دماوند مستقیماً در زلزله دخیل نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:

مردم فیروزکوه امشب ترجیحاً در فضای باز بخوابند

هادی رحمتی دقایقی پیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، در خصوص زلزله‌های ۴.۶ و ۳.۲ ریشتری امشب در فیروزکوه و احساس آن در برخی شهرستان‌ها و نیز خسارات احتمالی و تمهیدات لازم زلزله در شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: این زلزله را تأیید می‌کنیم؛ زلزله‌ای به مقیاس ۴.۶ ریشتر و دو پس‌لرزه را در ۲۴ کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزکوه و هم‌مرز استان سمنان داشتیم.

وی افزود: تاکنون خسارتی به ما اعلام نشده است و فرماندار و مجموعه ادارات شهرستانی در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: شورای بحران در فرمانداری فیروزکوه تشکیل و تمهیدات لازم برای مدیریت پس از وقوع پس‌لرزه‌های احتمالی اندیشیده شده است.

رحمتی افزود: به مردم و شهروندان فیروزکوه توصیه می‌کنیم که امشب را با تمهید خاص و با حفظ آرامش و بدون تنش و با توجه به وجود هوای خوب در شهرستان فیروزکوه ترجیحاً در فضای باز بخوابند.

مدیرعامل هلال احمر استان تهران خبر داد

اعزام ۶ گروه ارزیاب به منطقه وقوع زلزله در فیروزکوه+ عکس ماهواره‌ای کانون زلزله

غلامرضا گنج‌آبادی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به وقوع زلزله در شرق استان تهران اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های اولیه تیم‌های اعزامی، هیچ اتفاق خاصی در منطقه وقوع زلزله رخ نداده است.

این مسئول افزود: هم‌اکنون ستاد مدیریت بحران در مجموعه جمعیت هلال احمر استان تهران تشکیل شده است و تمام معاونان این جمعیت نیز حضور دارند.

وی از آماده‌باش شعب جمعیت هلال احمر استان تهران خبر داد و گفت: برای ارزیابی منطقه وقوع زلزله در فیروزکوه ۶ تیم اعزام شده‌اند تا خسارات احتمالی را بررسی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران بیان کرد: خوشبختانه بر اساس گزارش‌های اولیه تیم‌های اعزامی، هیچ اتفاق خاصی در منطقه وقوع زلزله رخ نداده است.

شمار زمین‌لرزه‌های فیروزکوه به عدد ۱۲ رسید

۱۲ زمین‌لرزه‌ از ساعت ۲۲ سه‌شنبه‌شب تاکنون حوالی شهرستان فیروزکوه از توابع استان تهران و نیز شهرستان‌های دماوند و پردیس در شرق استان را لرزاند.

زمین‌لرزه نخست فیروزکوه در ساعت ۲۲ و ۶ دقیقه و ۲۳ ثانیه سه‌شنبه شب به وقت محلی رخ داد و شدت آن ۴.۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.

زمین‌لرزه مذکور در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی ۳۵.۵۸ درجه و طول شرقی ۵۲.۶۳ درجه ثبت شده و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

زلزله مذکور در ۲۴ کیلومتری فیروزکوه، ۳۹ کیلومتری آرادان در استان سمنان و ۴۲ کیلومتری کیلان رخ داد و بعد از آن نیز شهرستان فیروزکوه ۱۱ بار دیگر تاکنون لرزیده است.

زمین‌لرزه دوم به بزرگی ۳.۲ ریشتر در ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه و دو ثانیه، زمین‌لرزه سوم به بزرگی ۲.۵ ریشتر در ساعت ۲۲ و ۱۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه، زمین‌لرزه چهارم به بزرگی ۱.۸ ریشتر در ساعت ۲۲ و ۲۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه، زمین‌لرزه پنجم به بزرگی دو ریشتر در ساعت ۲۲ و ۳۴ دقیقه و ۴۵ ثانیه و زمین‌لرزه ششم با شدت ۲.۶ ریشتر در ساعت ۲۳ و ۱۶ دقیقه و ۱۲ ثانیه رخ داد.

همچنین زمین‌لرزه هفتم با شدت ۲.۳ ریشتر در ساعت ۲۳ و ۴۲ دقیقه و چهار ثانیه، زمین‌لرزه هشتم با شدت ۱.۶ ریشتر در ساعت ۲۳ و ۴۷ دقیقه و ۵۷ ثانیه، زمین‌لرزه نهم با شدت دو ریشتر در ساعت ۲۳ و ۵۴ دقیقه و ۴۷ ثانیه، زمین‌لرزه دهم با شدت ۲.۵ ریشتر در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد، زمین‌لرزه یازدهمی با شدت ۱.۴ ریشتر در ساعت یک و ۱۳ دقیقه و ۴۳ ثانیه و زمین‌لرزه دوازدهم با شدت ۱.۹ ریشتر در ساعت یک و ۴۴ دقیقه و سه ثانیه بامداد امروز شهرستان فیروزکوه را لرزاند.

به گزارش فارس، شبکه لرزه‌نگاری استان تهران وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران وقوع این زمین‌لرزه‌ها را تأیید کرده است.

بر اساس اعلام مسئولان، تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه دریافت نشده است.
Share/Save/Bookmark