توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53386
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
مخالفت ایالت‌های آمریکا با قانون استفاده از سلاح‌های چاپ 3بعدی
مخالفت ایالت‌های آمریکا با قانون استفاده از سلاح‌های چاپ 3بعدی
قانونی شدن استفاده از سلاح‌های چاپ 3بعدی در 21 ایالت آمریکا مورد اعتراض قرار گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، در پی قانونی شدن استفاده از قطعات چاپ سه‌بعدی در سلاح‌های گرم، 21 ایالت آمریکا، علیه دولت فدرال این کشور طرح دعوی کرده‌اند و باور دارند این تصمیم نه تنها خطرناک بلکه به دلایلی غیرقانونی است. در هر حال، ممکن است این دعوی نتیجه عکس دهد و موجب حمایت از این فناوری بحث‌برانگیز شود.

در ابتدای ماه جاری، دولت آمریکا، پرونده‌ شکایت علیه "کودی ویلسون"(Cody Wilson) و شرکت‌هایش مبنی بر تکثیر مدل‌های چاپ سه‌بعدی اسلحه را مختومه اعلام کرد.

هنوز محدودیت‌هایی در مورد چگونگی ساخت و فروش این سلاح‌ها وجود دارد اما به نظر می‌رسد اطلاعات مربوط به مدل‌های چاپ سه‌بعدی و اجازه چاپ سه‌بعدی اجزای اسلحه، تحت نظر این قانون نیستند.

این موضوع، برای کسانی که به قوانین مربوط به کنترل اسلحه علاقه دارند از جمله دادستان‌های 21 ایالت آمریکا، ناخوشایند است. "باب فرگوسن"(Bob Ferguson)، دادستان کل ایالت واشنگتن اعلام کرد که گروهش، برای جلوگیری از اقدامات فدرال مبنی بر قانونی ساختن این شکل خاص اسلحه، اقامه دعوی خواهند کرد.



فرگوسن گفت: این سلاح‌ها، قابل ثبت کردن نیستند و شناسایی آنها دشوار است. چنین سلاح‌هایی، به راحتی و بدون محدودیت سنی، سلامت یا سوابق مجرمانه، در دسترس همه افراد قرار خواهند گرفت. اگر دولت ترامپ نمی‌تواند ایمنی ما را حفظ کند، خودمان از عهده آن برمی‌آییم.

این گروه ادعا می‌کند که دولت، برای تصویب این قانون، به وزارت دفاع نیاز دارد و مجلس باید در 30 روز آینده به این موضوع پایان دهد. این تصمیم، "خودسرانه و فریبکارانه" و در نتیجه، مخالف قوانین فدرال آمریکاست.

همچنین، متمم دهم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، حق تنظیم مقررات سلاح‌های گرم را به ایالات می‌دهد و با قانونی ساختن این مورد، این حق از آنها سلب می‌شود.

خطر چنین تصمیمی، بیش از حد است زیرا برای محدود شدن توزیع، به توانایی دولت، ایالت یا فدرال نیاز دارد. به این ترتیب، حتی موفقیت‌آمیز بودن این دعوی، تاثیری بر سلاح‌های چاپ سه‌بعدی نخواهد داشت. می‌توان گفت که حتی با موفقیت‌آمیز بودن این شکایت، امنیت افراد تضمین نخواهد شد.
Share/Save/Bookmark