توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58336
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
پشت پرده‌ استعفای خادم از وزارت ورزش
برخلاف پیش بینی برخی اهالی کشتی، استعفای امیررضا خادم از معاونت وزارت ورزش را نمی‌توان به عنوان عدم تمایل او برای رسیدن به ریاست فدراسیون کشتی تلقی کرد.
پشت پرده‌ استعفای خادم از وزارت ورزش
به گزارش خط نیوز، امیررضا خادم اوایل هفته جاری رسماً از معاونت پارلمانی و امور حقوقی وزارت ورزش استعفا کرد. استعفایی که بلافاصله از سوی وزارت ورزش پذیرفته شد و طی مراسمی از او به دلیل حضورش در این مسئولیت قدردانی شد.

پس از این اتفاق بسیاری از اهالی کشتی و کارشناسان ورزش از استعفای خادم این برداشت را کردند که وی با کوچ از وزارت ورزش به وزارت کار، عطای رقابت برای احراز پست ریاست فدراسیون کشتی را به لقایش بخشیده و به نوعی به سود علیرضا دبیر و حمید بنی‌تمیم از مثلث مدعیان اصلی ریاست خارج شده است.

اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است و گویا برادر رئیس قبلی فدراسیون کشتی همچنان سودای ریاست و جانشینی رسول خادم را در سر دارد. احتمال استعفای امیررضا خادم زمانی قوت گرفت و در نهایت به حقیقت پیوست که برخی اهالی کشتی و رسانه‌ها از سفرهای استانی او انتقاد کردند و این اقدام او را مغایر با اهداف وزارت ورزش خواندند.

آنها معتقد بودند امیر خادم با امکانات و اهداف وزارت ورزش به استان‌های مختلف سفر می‌کند، اما در واقع بدنبال رایزنی و اجماع با اعضای مجمع فدراسیون کشتی است تا بتواند با خیالی آسوده گام به انتخابات بگذارد.

در نتیجه همین فشارها باعث شد امیر از معاونت وزارت ورزش استعفا دهد تا شاید حجم انتقادات کم و او از گردونه تلاش برای مدیریت کشتی خارج شود، اما خبر رسیده حتی همین کوچ به ظاهر اجباری هم نتوانسته تمایل او برای ریاست فدراسیون کشتی را پنهان کند.

گفته می‌شود امیررضا خادم از معاونت وزارت ورزش استعفا داده تا با حکمی از سوی وزیر کار به عنوان مشاور در این وزارتخانه مشغول شود. حکمی که به او اجازه می‌دهد بدون قرار گرفتن در جماعت مدیران دو شغله برای رسیدن به هدف اصلی خود یعنی ریاست فدراسیون کشتی دورخیز کند.

شاید امیر خادم با این اقدام در نظر دارد با فرار از حمله منتقدان، در گوشه‌ای دنج در دفتر کار جدیدش به عنوان مشاور وزیر کار بنشیند و به ادامه تبلیغات و رایزنی با اعضای مجمع کشتی بپردازد. در واقع او معاونت وزارت ورزش را با پست مشاور وزیر عوض می‌کند تا بتواند با چراغ خاموش به سوی صندلی ریاست فدراسیون کشتی حرکت کند.

آنچه مسلم است تنها اتفاقی که می‌تواند این گمانه زنی را باطل کند، صدور حکمی به غیر از مشاور وزیر کار برای امیررضا خادم است چون در غیر این صورت او همچنان به عنوان ضلع اصلی مثلث مدعیان اصلی ریاست فدراسیون کشتی باقی خواهد ماند.

منبع: مهر
Share/Save/Bookmark