توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62836
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳
به بهانه بازداشت پسر و مشاور آقای وزیر سابق؛
پای شخص عباس آخوندی چه زمانی به دادگاه باز می‌شود؟
سئوال اساسی اینجاست که اگر فرزند آخوندی دست به کارچاق کنی در این وزارتخانه زده است به پشتیبانی و با حمایت چه کسی این کار را کرده و در زیر مجموعه مدیریتی پدرش چه اختیاراتی داشته که دست به چنین اقداماتی زده است.
پای شخص عباس آخوندی چه زمانی به دادگاه باز می‌شود؟
گروه سیاسی جهان نيوز: بر اساس گزارشی که اخیرا کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده است، سازمان بازرسی هرم مسئولیت مقصران حادثه قطار تبریز- مشهد را به روسای قوا و مسئولان قضایی ارائه داده است که «عباس آخوندی» وزیر وقت راه و شهرسازی که پنج سال در این سمت بود در رأس این هرم قرار دارد.

حدود ۳۶ ماه از حادثه دلخراش ریل‌های سرد و برخورد قطار‌های مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفت‌خوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه ۴۷ نفر جان باختن و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگ‌بارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه البته این پرونده دو بخش دارد که ادعای بخش خصوصی در مورد دیه انجام شده و این فرایند از جهت جنبه عمومی در حال پیگیری است.

اما ماجرای سیاستمداری که در نوشته هایش علاقه و ارادت خاصی به لیبرالیسم دارد تنها به این موضوع باز نمی گردد. هرچند که وزیر در همان زمان بحران هم سخنانی بر زبان راند که هنوز در گوش بسیاری مانند صوت قطار صدا می کند. « نگران نیستیم مسافران همه بیمه بودند!» این درحالی بود که آخوندی پیشتر از سیستمی گزارش داده بود که حتی اگر راننده قطار در آن خواب باشد هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

ماجرای مدیریت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی دولت اول و دوم حسن روحانی به همین جا ختم نمی شود. از مسکن مهر گرفته تا مشکلاتی که برای رانندگان ماشین های سنگین بوجود آمد و باعث اعتراض هر دو طرف یعنی هم مسکن مهری ها و هم کامیون داران شد هنوز برای بسیاری از افرادی که وزارت آخوندی را به یاد دارند خاطرات تلخی به جای مانده است.

مسکن مهری ها در این مدت 5 ساله سخنان ناپسند وزیر روحانی درباره خانه و کاشانه شان را تحمل کردند. ازمزخرف نامیدن مسکن مهر تا افتخار به اینکه آقای وزیر زمانی که ساختمان وزارتخانه را ترک گفت حتی یک واحد مسکن مهر را هم افتتاح نکرد. آخوندی قرار بود مسکن اجتماعی را به جای پروژه انبوه سازی که مزخرف می خواند کلید بزند اما حتی کار به کلید زدن هم نرسید و وی حتی در ارائه واحد های مسکن اجتماعی هم همان راه مسکن مهر را طی کرد.

کامیون دارن نیز با مشکلاتی از جمله کمبود لاستیک و گرانی این کالای استراتژیک در ترانزیت کالا روبرو بودند و حتی دست به اعتراض در چند نقطه کشور زدند. صنعت هوایی کشور هم تنها با تیترهای پر رنگ و لعاب روزنامه های اصلاح طلب در این چند سال روبرو شد. اما از همه آن تیترهایی که نوید نوسازی صنعت هوایی کشور را می داد نه تنها خبری نشد بلکه به اعتقاد کارشناسان این صنعت فرصت تجهیز و بهینه سازی خود را از دست داد و یک فرصت سوزی بزرگ در این حیطه بوجود آمد.

حالا خبر می رسد که پای آقازاده عباس آخوندی به همراه مشاورش در یک پرونده فساد مالی گیر است و اتهاماتی به آنها نسبت داده می شود.

در حالی مقامات قوه قضائیه بازداشت پسر وزیر سابق را تایید کرده‌اند که پیگیری‌ها نشان می‌دهد وی متهم به کارچاق‌کنی و دریافت مبالغی در وزارتخانه مربوطه بوده و به همراه یکی از مشاوران وزیر سابق بازداشت شده است.

بر این اساس، شهرام اجتهادی که با مهدی آخوندی و یکی دیگر از مسئولان ارشد دولتی نیز نسبت فامیلی دارد مدت‌ها به عنوان مشاور وزیر سابق و دست راست وی فعالیت می‌کرده است.

این فرد و پسر وزیر متهم هستند که با دریافت مبالغی از بعضی پیمانکاران برای آنها در وزارتخانه دستور گرفته یا کارسازی کرده‌اند.

خبرگزاری ها اشاره کرده اند فشارهای شدیدی به پیگیری‌کنندگان این پرونده و قوه قضائیه برای آزاد کردن این دو نفر و پیگیری نشدن این پرونده وارد می‌شود.

با این حال سئوال اساسی اینجاست که اگر فرزند آخوندی دست به کارچاق کنی در این وزارتخانه زده است به پشتیبانی و با حمایت چه کسی این کار را کرده و در زیر مجموعه مدیریتی پدرش چه اختیاراتی داشته که دست به چنین اقداماتی زده است.

پس از استعفای اجباری آخوندی از وزارت راه و شهرسازی افکارعمومی در شبکه های اجتماعی به شدت خواستار محاکمه وی به سبب اقدامات و اهمال کاریهایش در این وزارتخانه شدند. حالا که گزارش سازمان بازرسی کشور از اخوندی منتشر شده است و آقازاده وی نیز در بازداشت به سر می رود، فرصت مناسبی است که مطالبه افکارعمومی درباره وی در دادگاه آنهم با حضور رسانه ها محقق شود. حالا بایستی منتظر بود و دید که آخوندی در دادگاه حضور می یابد و دفاعیاتی از خود در این خصوص ارائه می دهد؟
Share/Save/Bookmark