توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52189
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
"قارچ" همچنان در کرمانشاه قربانی می‌گیرد
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه موارد مسمومیت با قارچ خودرو همچنان ادامه دارد، گفت: آخرین آمار فوتی مسمومیت با قارچ در استان به 10 نفر رسیده است.
به گزارش خط نیوز، دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه هنوز موج مسمومیت با قارچ فروکش نکرده، گفت: متاسفانه هنوز موارد مسمومیت با قارچ به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر طبق آخرین آمار بیش از 570 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و متاسفانه تعداد فوتی های مسمومیت با قارچ نیز به 10 نفر رسیده است.

شکیبا با بیان اینکه رویش قارچ مدت مشخصی دارد گفت: تقریبا با گرم شدن هوا رشد قارچ هم کند و متوقف می‌شود و در این راستا پیش بینی می شود موارد مسمومیت با قارچ نیز به تبع آن کاهش یابد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: توصیه ما همچنان مراقبت و هوشیاری نسبت به مصرف قارچ های خوراکی است و مردم باید هنوز مراقب باشند.

وی توصیه کرد: افراد از دست زدن و یا مصرف هرنوع قارچ رشد یافته در طبیعت خودداری کنند.شکیبا با بیان اینکه مصرف قارچ های خوراکی کارخانه ای بلامانع است، گفت: قارچ ماده خوراکی ارزشمندی است و توصیه می شود مردم حتما از قارچ های بسته بندی کارخانه ای با آرم سیب سلامت و تاریخ انقضا استفاده کنند.
Share/Save/Bookmark