توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47149
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۵
جمع انقلابیون جمع شد/ اظهار نظر بزرگ مردمی درباره همه گزینه های انقلابی برای ریاست جمهوری
نخستين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در جوار حرم امام خميني و در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. پس از قريب دو ماه كار توان فرسا، فردا، قريب به ٣٠٠٠ نفر از سراسر كشور در اين نشست شركت خواهند كرد.
جمع انقلابیون جمع شد/ اظهار نظر بزرگ مردمی درباره همه گزینه های انقلابی برای ریاست جمهوری
به گزارش خط نيوز به نقل از جهان نيوز؛ مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با حضور 3 هزار نفر از اقشار و اصناف مردمی و استان‌ها صبح امروز، پنجم اسفندماه در مجتمع فرهنگی شهر آفتاب در حالی برگزاری می شود که نام همه گزینه های انقلابی در جمع کاندیداهای که نمایندگان جبهه مردمی رای به آنها خواهند داد دیده می شود.

پیش از این نیز راضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گفته برای افزایش گستره همکاری گفتمانی بین نیروهای انقلاب،‌ اظهار داشت:‌ ما جلسات مثبت و سازنده‌ای با جبهه پایداری داشته‌ایم،‌ برخی از اعضای هیأت مؤسس نیز با شخص آیت‌الله مصباح که جایگاه بالایی در جبهه پایداری دارد، دو جلسه داشته‌اند.

دستجردی با تاکید بر اینکه این دو جلسه بسیار خوب بوده است، ادامه داد: بنابراین به دنبال این جلسات و همدلی‌هایی که انجام شد، حجت‌الاسلام آقاتهرانی سخنان اخیر را مطرح کرد که برای رسیدن به وحدت امیدوارکننده بود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری برای اینکه شاخص‌ها ما را به یک وحدت در کاندیداتوری برساند از قرار گرفتن نام جلیلی بین 50 نفر معرفی شده خبر داد.

وی که با خبرگزاری فارس گفتگو کرده است، خاطرنشان کرد:‌ ما از همه دوستان استقبال می‌کنیم،‌ برای ما مهم نیست چه کسی انتخاب شود بلکه مهم این است که نظر نیروهای انقلابی دلسوز را داشته باشیم.

دستجردی با بیان اینکه از بین 50 نفری که برای کاندیداتوری معرفی شده یا اعلام کاندیداتوری کرده‌اند، آقای جلیلی نیز مطرح هستند،‌ یادآور شد:‌ با اینکه آقای جلیلی اعلام نکرده است که جبهه مردمی را قبول دارد اما نظر همه دوستان در هیأت مؤسس این بود که نظر دوستان پذیرفته شود و نام آقای جلیلی روز پنجشنبه به رای گذاشته شود تا ببینیم آیا جز 10 نفری که بالاترین رای را می‌آورد،‌ هست یا خیر.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچنین افزود:‌ بنابراین اساس برنامه جبهه بر مبنای تعامل است و امیدورایم همه دوستان بدانند ما با هیچکس دوستی یا خصومت نداریم و می‌خواهیم آنچه از بدنه مردمی می‌آید همان باشد.

این در حالیست که مهدی محمدی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

(پنجشنبه) نخستين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در جوار حرم امام خميني و در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. پس از قريب دو ماه كار توان فرسا، فردا، قريب به ٣٠٠٠ نفر از سراسر كشور در اين نشست شركت خواهند كرد.

تا امروز نه اصولگرايان و نه اصلاح طلبان، هيچ كدام، در امر خطيري چون انتخابات رياست جمهوري، اينگونه به متن مردم مراجعه نكرده و از آنها نظر نخواسته اند و من گمان مي كنم از اين پس هم نخواهند كرد. در اين دو ماه متهم بوديم كه در حال مهندسي انتخابات به نفع اين يا آن آقاي خاصيم.

امشب با جمعي از مهمانان تازه از راه رسيده، دوستانه و مفصل ملاقات كردم. همه انقلابي اند، سرباز رهبري و دل خسته از رنج مردم. همه نوع سليقه اي هم در آنها هست. مي گفتند بار اول است كه كسي چنين به ما توجه كرده است. ما فردا با افتخار اعلام خواهيم كرد به رغم همه قيل و قال ها، حتي سعيد جليلي در جمع آن دسته از كانديداهاي جبهه منا است، كه به راي انقلابيون گذاشته مي شوند؛ چرا كه بخشي از بدنه نيروهاي انقلاب چنين خواسته اند. ما دور خود ديوار نكشيده و ادعا نكرده ايم هر كه بيرون ماند غيرانقلابي است. همه هويت اين جبهه اين است كه خدمتگزار رزمندگان صادق تغيير عليه وضع موجود دولت به عنوان نماد تام و تمام فراموش كردن مردم و گفتمان انقلاب باشد.

داستان تازه آغاز شده و دشواري هاي بزرگ تر در پيش است. اما فردا اين صحيفه يك بار ورق خواهد خورد.

در همین حال، مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیش از این در نشست خبری در محل خبرگزاری مهر ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: امیدواریم همه ما مورد شفاعت ایشان قرار گیریم.

وی اظهار داشت: اولین جلسه مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پنج‌شنبه 5 اسفندماه در مجتمع شهر آفتاب برگزار می‌شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون دو بار در هفته‌های گذشته قصد برگزاری مجمع عمومی مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را داشتیم اما چون جمعیت مدعو حدود 3 هزار نفر هستند سالن‌هایی که گنجایش این ظرفیت را داشته باشند محدود بود. درعین‌حال مورد بی‌مهری‌ها و نامهربانی‌هایی در مورد محل این مراسم قرار گرفتیم.

دستجردی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله در این مجمع که منتخب استان‌ها و اقشار حضور دارند بتوانیم وظایف را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با طرح این مطلب که در مجمع عمومی ملی این جبهه بنا داریم که دو کار را صورت دهیم، گفت: انتخاب 31 نفر از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و کاندیدای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از دستور کارهای روز پنج‌شنبه هفته جاری است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: تاکنون از طریق سامانه‌ای که از طریق هیات مؤسس ایجادشده است بیش از 200 نفر جهت عضویت در شورای مرکزی کاندیدا شده‌اند.

دستجردی ادامه داد: تا بامداد روز یکشنبه جمع 3 هزار نفر حدود 50 نفر را معرفی کرده‌اند که احتمال دارد این تعداد افزایش یابد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازوکار رسیدن این جبهه برای رسیدن به گزینه نهایی چگونه است تصریح کرد: برای نخستین بار است که در تاریخ انتخابات روندی آغازشده است که از بدنه مردم شروع شود و به‌عبارت‌دیگر سازوکار ما از پایین به بالا خواهد بود که خود یک سازوکار دموکراتیک است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: جمعیت سه هزار نفر در جلسه‌ مجمع عمومی- ملی جبهه مردمی انقلاب اسلامی نخست 10 نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 انتخاب خواهند کرد که آراء به‌صورت الکترونیک خواهد بود و در مجمع عمومی دوم و سوم این 10 نفر به 5 نفر و سپس به یک کاندیدای واحد تقلیل خواهد یافت.
Share/Save/Bookmark