توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70819
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
صادرات ۳ میلیارد دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه
ناظر گمرکات استان کرمانشاه حجم صادرات کالا از استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ را هفت میلیون و ۲۷۳ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار عنوان کرد.
صادرات ۳ میلیارد دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه
علی‌اصغر عباس‌زاده ، اظهار داشت: حجم صادرات کالا از استان کرمانشاه در سال 1402 هفت میلیون و 273 هزار تن به ارزش سه میلیارد و 400 میلیون دلار بوده و این میزان صادرات کالا در مقایسه با سال 1401 از لحاظ ارزش 27 درصد و از نظر وزن هفت درصد رشد داشته است.

وی کرد: از مجموع صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در سال گذشته، گمرک پرویزخان با صادرات یک میلیاردو 234 میلیون دلار کالا به وزن دو میلیون و 788 هزارتن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات 933 میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و 856 هزار تن در جایگاه دوم و گمرک سومار با صادرات 815 میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و 686 هزار تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه سهم گمرکات شیخ صله و شوشمی از مجموع صادرات یکساله استان را به ترتیب 371 میلیون دلار به وزن 625 هزار تن و 47 میلیون دلار به وزن 318 هزار تن عنوان کرد.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف و غیره عنوان کرد.
Share/Save/Bookmark