توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 49895
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱
توییتر پس از ۱۲ سال به سوددهی رسید
توییتر سرانجام توانست پس از ۱۲ سال به سوددهی برسد به گونه‌ای که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شد ۷۳۲ میلیون دلار کسب کند.
توییتر پس از ۱۲ سال به سوددهی رسید
به گزارش خط نيوز به نقل از وب سایت business insider، شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در ماه‌های نخست سال نوی میلادی هر ساله به بررسی عملکرد خود و ارائه گزارش‌های مالی در سه ماهه پایانی و کل سال قبل اقدام می‌کنند. حالا توییتر با انتشار گزارش مالی خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرده است که بالاخره توانسته با کسب ۷۳۲ میلیون دلار به سود خالص ۹۱ میلیون دلاری دست یابد که این امر نشان می‌دهد پس از ۱۲ سال، این غول تکنولوژی به موفقیت و سوددهی قابل ملاحظه‌ای دست یافته است.

درآمد توییتر در مقایسه با درآمدش در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به دو درصد افزایش پیدا کرده است. این شرکت در طول پاییز ۲۰۱۷ توانست از طریق نمایش آگهی و تبلیغات در این شبکه اجتماعی که برگرفته از تغییر و تحولاتی بود که در پلت‌فرم‌های خود ایجاد کرده بود، به درآمد چشمگیری دست یابد.

توییتر اکنون به سوددهی رسیده و موفق شده است در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ از درآمد ۷۳۲ میلیون دلاری، سود خالص ۹۱ میلیون دلاری به دست آورد. هرچند که درآمد توییتر در کل سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته اما در سه ماهه چهارم و پایانی سال توانست این اختلاف را جبران کرده و به درآمدی ۲.۴ میلیارد دلار برسد.

تعداد کاربران فعال ماهانه در این شبکه اجتماعی ۳۳۰ میلیون نفر برآورد شده است که نشان‌دهنده رشد بسیار کم آنهاست. براساس آمار، توییتر در سال ۲۰۱۲ تنها ۲۱۸ میلیون کاربر فعال در ماه داشته و این تعداد در طول پنج سال اخیر، تنها به میزان اندکی حدود ۱۰۰ میلیون کاربر افزایش یافته است. این در حالیست که فیس بوک به‌عنوان بزرگترین رقیب توییتر، از سال ۲۰۱۲ تاکنون تعداد کاربران فعال ماهیانه خود را از ۸۴۵ میلیون به بیش از ۲ میلیارد و ۱۳ میلیون کاربر افزایش داده است
Share/Save/Bookmark