توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64465
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹
مدیرعامل آب و فاضلاب استان:
با جدیت پیگیر احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه هستیم
با جدیت پیگیر احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه هستیم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پیگیری جدی برای احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: مقرر شده 160 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یابد.

علیرضا کاکاوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیگیری‌های متعددی که برای ساماندهی وضعیت فاضلاب شهر کرمانشاه صورت گرفته، اظهار کرد: فاضلاب شهر کرمانشاه هم اکنون معضلی جدی به شمار می‌رود و ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار است.

وی ادامه داد: هم اکنون بخش قابل توجهی از فاضلاب شهر کرمانشاه وارد رودخانه‌ها می‌شود که پیامدهای بهداشتی و زیست محیطی فراوانی دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در حال حاضر تصفیه‌خانه فاضلابی که در شهر کرمانشاه داریم، فاضلاب حدود 350 تا 400 هزار نفر از جمعیت شهر را پوشش می‌دهد و مابقی فاضلاب وارد رودخانه‌ها می‌شود.

کاکاوند با اشاره به پیگیری‌های متعددی که از چند کانال برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه انجام شده، خاطرنشان کرد: زمانی قرار بود از تسهیلات بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا استفاده کنیم که به دلیل شرایط ناشی از تحریم‌ها هنوز به نتیجه خاصی نرسیده ایم.

وی اضافه کرد: هم اکنون از دو محل اعتبارات ماده 56 و همچنین اعتبارات ملی و استانی در حال پیگیری برای تامین اعتبار پروژه ساماندهی فاضلاب کرمانشاه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه برا اساس آخرین پیگیری‌ها مقرر شده فعلا از محل اعتبارات ماده 56 حدود 160 میلیارد تومان برای احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه اختصاص یابد، عنوان کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه، حدود 300 هزار نفر دیگر از جمعیت کرمانشاه را پوشش خواهد داد.

کاکاوند تاکید کرد: حتی با احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه، برای پوشش فاضلاب جمعیت 300 هزار نفری دیگر شهر با مشکل مواجهیم که باید در مراحل بعدی و در کنار شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب دیده شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی کامل فاضلاب شهر کرمانشاه چه در بعد احداث تصفیه خانه فاضلاب و چه احداث شبکه‌های جمع‌آوری را حدود 1200 میلیارد تومان برآورد کرد.
Share/Save/Bookmark